Skip to content
Com vendre online

Com vendre online

Temps de lectura: 10′. Vendre online sembla complicat, però no ho és tant si ho mirem de manera resumida. En aquest post t’explicarem quatre aspectes fonamentals:

  1. Com triar la tecnologia més idonia
  2. Com desenvolupar una estratègia per a vendre online
  3. Com presentar els productes per a tenir èxit
  4. Com atraure clients i convertir els navegadors en aliats de venda

Tecnologia: Les formes més populars de vendre online

Tecnològicament parlant, hi ha quatre maneres molt habituals de vendre online:

  1. Espais de botigues d’eCommerce al núvol (SAAS) com Shopify i BigCommerce
  2. Prestashop o bé WordPress amb l’extensió WooCommerce
  3. Mercats com Amazon o eBay
  4. Espais de xarxes socials com Facebook o Instagram

Recordeu: no cal triar només un canal entre tots. Podeu vendre en línia a través de diferents vies sense contractar una pila de personal o treballar de nit. Com pot ser? Les tecnologies de comerç electrònic permeten l’ús aplicacions que integren la vostra venda en línia amb Amazon, Facebook o Instagram. Enllaçar la vostra botiga en línia a les xarxes socials o dins d’un marketplace es possible. Es a dir, els vostres productes se sincronitzen contínuament amb la vostra pàgina de Facebook, per posar un exemple. Quan actualitzeu un producte a la vostra botiga en línia, el producte també s’actualitzarà a la vostra pàgina de Facebook. Podeu vendre en línia a diversos canals, però gestionar el vostre negoci des d’un mateix lloc.

Com vendre per Internet: Construeix la teva pròpia botiga d’ecommerce.

Administrar la vostra pròpia botiga és la millor manera de vendre online perquè podeu tenir el control total. Vosaltres decidiu l’aspecte de la botiga i com es presenten els productes. D’altra banda, no sereu vulnerables a factors externs com ara son les actualitzacions d’algoritmes i no haureu de competir en un mercat concorregut. Si voleu canviar alguna cosa, podeu fer-ho amb control. No cal esperar a Amazon ni a Facebook.

Tecnologias_ecommerce

A més, les xarxes socials i els marketplaces canvien sovint d’algorismes i poden decidir per tu quines pàgines i quin contingut volen afavorir.  Els fabricants de botigues en línia us permeten mostrar els vostres productes i processar les vendes d’una manera més ràpida i senzilla que mai com tu vulguis. Podeu automatitzar molts processos i podreu centrar-vos en altres parts del teu negoci.

Les dues principals plataformes SAAS (software de servei al núvol) a nivell mundial de serveis d’ecommerce són:

  1. Shopify 
  2. Wix 

Son les principals plataformes pel gran nombre d’usuaris que les han contractat. Per exemple, més de 600.000 persones venen en línia a través d’empreses impulsades per Shopify. Una cosa que cal tenir en compte és que aquestes plataformes estan dissenyades per ajudar a vendre a petits empresaris o persones sense coneixements tècnics.  Les plantilles (temes pre-dissenyats que s’utilitzen per a omplir la vostra botiga de contingut i color) es dissenyen pensant en l’eficacia de la venda.

Per començar a vendre a la vostre pròpia botiga de comerç electrònic, el primer pas és crear un compte. Normalment, les plataformes ofereixen un període de prova gratuït, de manera que podeu provar-ho abans de gastar diners. 

Tenir una botiga pròpia en línia ofereix molta credibilitat. Els compradors d’Internet són un grup difícil de convèncer i quantes més raons els puguis donar per confiar en tu, més probabilitats tindran de comprar-vos. Tenir la vostra pròpia botiga en línia et fa semblar professional. Penseu un cosa. Que és més probable, que compreu un producte d’un venedor amb només un compte d’Amazon o a un venedor amb el seu propi lloc web de marca, integrat amb xarxes socials i mercats?

Vendre amb Prestashop

Shopify, Wix o Bigcommerce es paguen mitjançant quotes mensuals segons els seveis contractats, però també podem optar per tenir una botiga de propietat dins del nostre propi servidor. Aquí és on entren les tecnologies anomenades “open source”, que son gratuïtes però cal tenir coneixements de programació i disseny. Nosaltres hem seleccionat les dues tecnologies més comuns al nostre país: Prestashop i Wordprees amb Woocommerce.

PrestaShop és una plataforma gratuïta i de codi obert perquè els minoristes puguin crear i gestionar botigues en línia. Aquesta és una solució universal que es pot ampliar per adaptar-se a empreses grans o reduir-la per a empreses mitjanes i petites.

Una altra característica que contribueix a la gran popularitat de PrestaShop és el seu gran nombre de funcions predeterminades que són suficients per a una gestió adequada de les botigues web. En cas que una botiga no presenti alguna funcionalitat, probablement es pot trobar una extensió o un complement adequats dins del marketplace de PrestaShop que ofereixi una selecció perfecte, tant de manera gratuïta com de pagament.

Vendre amb WordPress/Woocommerce

Per la seva banda, WooCommerce és l’extensió de comerç electrònic creada per WordPress, que converteix el teu espai web de WordPress en una potent botiga en línia. Aquesta tecnologia s’ha descarregat més de 5 milions de vegades, actualment representa una tercera part de totes les botigues en línia de tot el món. Des d’una perspectiva de confiança no es poden oferir millors garanties. Però, és adequat WooCommerce per a tu?

A diferència dels creadors d’espais web de comerç electrònic com Shopify i BigCommerce, WooCommerce és un programari de codi obert i requereix coneixements de codificació. No recomanaríem WooCommerce per a principiants, però ofereix una llibertat creativa total si teniu experiència en programació i ordinadors.

En principi, WooCommerce de WordPress és d’instal·lació gratuïta , però a Internet, en el fons, res és de franc. En aquest cas, hauràs de pagar l’allotjament, la seguretat , els plugins de programació, el manteniment de l’espai web i el disseny d’una plantilla.

Pel que fa a les funcions integrades, WooCommerce te accés a més de 50.000 connectors per afegir funcions addicionals a la vostra botiga en línia. A més, pots crear qualsevol tipus de lloc de comerç electrònic que vulgueu amb WooCommerce. Si teniu el coneixement de codi web, realment podeu deixar que la vostra creativitat flueixi més lliurement del que podríeu gaudir mitjançant un creador de llocs web SAAS de comerç electrònic.

Venda a Marketplaces: Amazon, Etsy i eBay

La venda dins de marketplaces com Amazon, Etsy o eBay és molt popular. Es creu que només Amazon té ara més de dos milions de venedors. En poques paraules, el que s’ha de fer és:

  • Crear un compte
  • Pujar el producte per a la venda amb una descripció, preu i imatge
  • Configurar un mètode de lliurament (com s’enviarà el vostre producte)
  • Acceptar el pagament del client
  • Preparar l’article per enviar

Realment és senzill. Mercats com Amazon i Etsy et poden mostrar a un gran nombre de clients potencials i et permeten començar a vendre ràpidament. El més complicat és distingir-se de la multitud.

Amazon: El millor marketplaces sense discussió

Amazon te molta reputació. És un mercat molt popular entre les persones que venen productes electrònics, llibres i DVD, però es un mercat de tot tipus de productes. Però, tot i que esteu en un mercat amb milions de visitants, continuareu competint amb tots els minoristes, majoristes i marques d’arreu.

Podeu oferir opcions de lliurament que siguin interessant per als vostres clients a un preu competitiu. Pagant una mica més, Amazon enmagatzemarà i lliurarà els vostres productes. Això el converteix en una botiga única de comerç electrònic per a venedors online que tot just comencen. Les tarifes varien en funció del que esteu venent i de les quantitats.

Etsy: el mercat del productes únics

Etsy és un mercat utilitzat principalment per persones que venen artesania. És com un gran nínxol d’Amazon, que permet als venedors vendre productes al costat d’empresaris afins. Com a resultat, la base de clients està més centrada. Els clients solen tenir més diners per a comprar i pot ser un bon lloc per construir una marca de productes artesans.

Els preus d’Etsy són una mica més baixos que els d’Amazon, però les despeses de venda finals també poden afectar els vostres beneficis si no ho vigileu

eBay: el mercat de la licitació

eBay és com un mercat de la vella escola : és un món de licitació. Això significa que els compradors no estan obligats a pagar-vos l’efectiu a l’instant, cosa que pot perdre el temps i dificultar el compliment de la vostra estratègia comercial a curt termini .

EBay no té cap enfocament i podeu vendre de tot. Això ho fa molt accessible, però vol dir també que pot ser pràcticament impossible construir una marca i destacar de la multitud. Compte que és car, de manera que si decidiu vendre a eBay, assegureu-vos d’haver-ho tingut en compte a l’hora de decidir els preus de venda.

Facebook: les xarxes socials entren a l’ecommerce amb força

Juntament amb els mercats, les xarxes socials són una forma popular per a conciliar la oferta els productes i les necessitats dels consumidors. Facebook és la plataforma de xarxes socials més gran del món, amb prop de dos mil milions d’usuaris actius i per això, us donem alguns consells per aconseguir l’èxit de venda a Facebook:

  • Entretenir: no us limiteu a publicar el vostre producte i esperar resposta. Facebook és un lloc on l’atenció dels clients és curta. Experimenteu amb vídeos, endevinalles, preguntes i fins i tot acudits, per captar l’atenció del vostre client.
  • Feu promocions: oferir un descompte exclusiu a canvi d’un “m’agrada” a la pàgina és una manera fantàstica de generar públic.
  • Utilitzeu imatges d’alta qualitat : oblideu-vos  d’imatges de poca qualitat o borroses. Vendreu molt poc a la vostra pàgina.
  • Publiqueu continguts regularment. En general, una o dues vegades al dia és una bona mitjana. Experimenteu amb diferents moments del dia i veureu quin és el millor moment i la millor resposta.

El problema de vendre exclusivament per mitjà de Facebook és que heu de gestionar manualment les comandes, que podeu trigar molt de temps en gestionar-ho. Ara bé, si veneu a través d’una plataforma de comerç electrònic enllaçada a la vostra pàgina de Facebook , podeu gestionar totes les actualitzacions i inventari de productes des d’un mateix lloc. 

Per a tenir èxit i distingir-vos, necessiteu una botiga pròpia

Per què un comprador hauria de comprar-vos si el vostre aparador sembla gairebé idèntic al de la vostra competència, tal com passa a Amazon en la majoria de les vegades? Tot i que vendre directament a Amazon o eBay és molt més fàcil, confiar únicament en ells pot ser un error enorme . Per exemple, l’algorisme de cerca d’Amazon sempre canvia, de manera que els vostres productes poden aparèixer un dia i potser no l’endemà. Important: Sempre hi ha nous competidors que rebaixen el preu per guanyar clients.

Tot i que tots entenem que una guerra de preus no és bona per a ningú (és una carrera a l’abisme i redueix beneficis a tots), sempre hi ha algú disposat a reduir el seu preu per a guanyar-se el client. Al cap i a la fi, no és fàcil demarcar-se en mercats com Facebook, Amazon o eBay.  Per tant, per a molts compradors, només sou un comerciant amb el mateix producte. Penseu que buscaran el producte que sigui el més barat, que tingui ressenyes decents, encara que molts sabem que es poden falsificar les ressenyes.

Crear una marca pròpia ajuda a crear un actiu valuós

Una bona marca ofereix confiança als compradors. En el fons, la confiança és molt important a l’hora d’aprendre a vendre amb èxit en línia. No compraries coses en línia si no confiessis en la marca, oi? Dit això, els markeplaces poden ser eficaços si només voleu vendre un petit nombre de productes. Això es deu al fet que podeu connectar-vos a Internet i començar a vendre sense suport, costos inicials mínims i sense coneixements previs.

Els marketplaces cobren comissions de transacció, així que comproveu-ho abans de registrar-vos. Aquests poden ser més importants del que es pensa. eBay, per exemple, cobra el 10% de qualsevol venda que realitzeu, més que qualsevol de les nostres plataformes de comerç electrònic recomanades.

Elaboreu la vostra estratègia de venda en línia

Un cop decidit com vendre en línia, és hora de pensar en la vostra estratègia empresarial. No cal que sigueu Jeff Bezos, però necessiteu una mica de formació. Per això, examinarem algunes de les preguntes clau que cal fer abans de començar a vendre en línia. Aquesta no és una llista definitiva ja que amb el temps, s’aprenen moltes coses, però és un bon punt de partida. També us ajudarà a triar el millor tipus de botiga que necessita el teu projecte.

Pregunteu-vos:

  1. Què espereu aconseguir? Penseu en quants diners espereu guanyar i en quants productes espereu vendre durant els primers sis mesos. Feu una recerca i compareu casos d’èxit a la vostra indústria. No tenir objectius comercials seria com conduir per l’autopista amb els ulls embenats.
  • Quin marge voleu obtenir? Qualsevol persona pot començar a vendre en línia a cegues, però no és aconsellable. En aquest cas, haureu de determinar el vostre marge. Fem-ho senzill. Esbrineu quant us costa produir o comprar i després lliurar el vostre producte i resteu el que voleu cobrar als clients. Bingo, ja teniu el marge. Si no esteu segur de que heu de cobrar, investigueu i esbrineu què cobren els venedors per articles similars al vostre producte. 
  • Qui són els vostres competidors? Quan es tracta de vendre online, una bona pràctica és aprendre dels millors. Cerqueu a Amazon, Google i Facebook els productes que voleu vendre i mireu qui apareix a prop de la part superior. Trobareu als venedors que han entès millor com funciona tot això. Consulteu les descripcions de productes, les imatges i el disseny de la pàgina i feu una llista de les coses que estan fent bé. La inscripció als newsletter és una manera excel·lent de mantenir-se al dia i veure com els rivals estan fixant els preus, promocionant els productes i captan idees. Penseu com podeu fer-ho millor. Al cap i a la fi, voleu destacar de la multitud, oi?
  • Com gasten els seus diners en línia? Com millor conegueu els vostres clients, millor podreu satisfer les seves necessitats. I com millor satisfaci les seves necessitats, més diners guanyareu. Una exemple seria permetre als clients pagar com desitgen.
  • Com trobaran els vostres productes i a vosaltres? Un nombre sorprenent d’empresaris de comerç electrònic s’obliden de pensar en el màrqueting de cercadors. Podeu atraure clients fent continguts en un blog, parlant sobre els vostres productes o fent campanyes d’email màrqueting. Més endavant aprofundirem en aquestes tècniques, però començarem a pensar quin mètode s’adapta millor a la vostra empresa.

Respondre a aquestes preguntes és un pas crucial per aprendre a vendre en línia amb èxit. Us donarà una idea concreta del que espereu aconseguir i de com podeu arribar-hi. Ara és el moment de parlar sobre el més important: els vostres productes

Com es presenten els productes perquè es venguin?

Un cop decidit el portafoli de productes heu de pensar com el presentareu. Per tant, com s’han de mostrar per a que es venguin realment? Els dos aspectes fonamentals de la venda online son:

  1. Imatges del producte
  2. Descripcions de productes

Com afegir imatges de productes

Els vostres productes poden ser excel·lents, però les imatges han de fer justícia. Només heu de seguir aquestes regles generals:

  1. Utilitzeu sempre imatges d’alta qualitat; si sembla borrosa, perdreu clients.
  2. Utilitzeu les mateixes dimensions de la imatge cada vegada . Podeu utilitzar eines de retoc digital, com Paint per a canviar la mida de l’amplada i l’alçada de les imatges.
  3. Proporcioneu tantes perspectives com sigui possible: quanta més informació i detalls fotogràfics oferiu, més còmodes se sentiran comprant.
  4. Assegureu-vos que cada variant de producte (per exemple, una samarreta d’un color diferent) tingui la seva pròpia imatge
  5. Doneu context al client mostrant imatges del vostre producte en ús sempre que sigui possible.

Recordeu que els cercadors encara no saben entendre les imatges i necessiten un text alternatiu, això es important per al SEO. Aquests són petits fragments de text que indiquen a Google de què va la vostra imatge i ajuden a classificar la vostra pàgina de producte a les pàgines de resultats. Penseu en les etiquetes alt com les etiquetes d’una peça de roba d’una botiga. T’expliquen tot el que necessites saber sobre el vestit o la camisa: el color, la talla i la tela, tot perquè tinguis clar què estàs comprant.

Com escriure les descripcions dels productes

El text que afegiu a la vostra botiga hauria de ser molt més que una descripció del producte. De fet, l’anomenat copy és una de les maneres més efectives d’atraure clients.

L’optimització de motors de cerca hauria de ser una de les consideracions principals a l’hora d’elaborar una descripció de producte guanyadora. El SEO és la tècnica que atrau trànsit a la vostra botiga mitjançant els resultats de la cerca orgànica (la llista que apareix quan escriviu alguna cosa a Google). Per a classificar els termes de cerca relacionats amb els vostres productes, les descripcions han d’incloure les famoses paraules clau: paraules populars que els vostres clients fan servir per a buscar dins dels cercadors els vostres productes.

Suposem que veneu pantalons texans. La vostra descripció podria ser: “Disponibles pantalons texans juvenils . Tenim disponibles pantalons nous i de segona mà en diferents mides i colors ”. Quan escriviu una descripció, feu una llista de paraules clau relacionades amb el vostre producte i assegureu-vos que incorporeu almenys tres o quatre.

A continuació, es mostren algunes coses que cal fer i no fer quan s’escriuen descripcions de productes :

  • No copieu i enganxeu literalment la descripció del fabricant. Es possible que Google us castigui per duplicar el contingut fent baixar de posicions l’espai web.
  • No ressaltar excessivament els beneficis del producte, així com les característiques. Per exemple, no només descrigueu el pantaló texà (característica), expliqueu com ajudarà el vostre client a gaudir de la vida a l’aire lliure.
  • No utilitzeu tòpics com ara “imprescindible” o “supercómode”. Com més original i menys tópic, més us recompensaran els vostres clients.
  • Escriure en l’idioma dels seus clients. Parlar en la seva llengua i penseu sobre el que motiva a comprar. Amb les paraules adequades, podeu vendre gel als esquimals.
  • No varieu l’ estil d’un producte a un altre. Això crearà confusió per als vostres clients i farà que la vostra botiga sembli desconcertant.
  • Afegiu opinions i ressenyes dels compradors. No hi ha millor garantia que l’opinió dels clients que han comprat el vostre producte i n’estan satisfets. 
  • Expliqueu la vostra història. Si el vostre negoci té una història convincent, no tingueu por d’explicar-la

Tècniques de màrqueting digital per aconseguir clients i fer vendes

Un exercici útil és imaginar-vos que sou el vostre client objectiu i preguntar-vos: on cercaria els productes que necesita? Aniria a les xarxes socials? Cercaria a Google? Si cobriu més opcions, més possibilitats tindreu de fer una venda. Per això, aquest han de ser els canals prioritaris per a difondre per Internet la vostra botiga i els vostres productes

Xarxes Socials

Una de les armes més importants del vostre arsenal de màrqueting són les xarxes socials. Teniu accés a milers de milions de clients potencials al vostre abast. És aquí on heu de publicar productes, fer promocions publicitàries i compartir informació sobre la vostra marca. Per començar, recomanem provar: Facebook, Instagram i Linkedin, si busqueu en aquest cas, clients professionals. Feu servir hashtags a les vostres publicacions. Aquestes eines també són una manera excel·lent de connectar amb els clients. El cost d’entrada és molt baix i una bona eina de gestió es Hotsuit.

SEO

Tot el contingut de la vostra botiga, des de descripcions de productes fins a publicacions de bloc, hauria d’ajudar el vostre lloc a classificar-se més a Google. Posicionar-se en els vostres termes de cerca rellevants en motors com Google, Yahoo i Bing és com tenir un punt de venda al principal carrer de la teva ciutat. Teniu les millors possibilitats que els clients us trobin i els vostres productes. Assegureu-vos que el contingut de la vostra botiga en línia estigui  relacionat directament amb el vostre producte. 

Blog

El bloc és una bona manera d’augmentar el SEO de la vostra botiga i vendre la vostra marca alhora. Imaginem que teniu una botiga que ven equipació esportiva retro. Escriviu una interessant entrada al bloc sobre “la roba esportiva dels anys 80 encara avui”. Es publica a les xarxes socials i les persones que cerquen roba esportiva dels anys 80 comencen a trobar-la a Google. Publicar regularment sobre la vostra indústria també us posiciona com a líder d’opinió.

Feu una ullada a aquests tipus de publicacions de bloc per començar:

  • Actualitzacions de marca : compartir notícies de l’empresa entre bastidors humanitza la vostra marca i ajuda els clients a connectar-se
  • Actualitzacions de productes : si teniu un producte nou i elegant, crideu-ne. Aprofiteu la longitud d’un bloc per aprofundir en els motius pels quals el vostre producte és fantàstic.
  • Tutorials: mostreu com funciona el vostre producte publicant una guia de instruccions. El nostre exemple de marca de roba esportiva podria publicar: “com trobar les sabates de córrer perfectes “.

eMail Màrqueting: Màrqueting per correu electrònic

Amb el màrqueting per correu electrònic podeu connectar realment i de forma personalitzada amb els vostres clients.  Assegureu-vos que la pàgina de la botiga, de les xarxes socials o del mercat tingui un quadre de captura de correu electrònic per poder reunir adreces de correu electrònic dels visitants de la vostra botiga. També heu de processar be el correu electrònic de cada client que faci una compra. Això us ofereix una gran oportunitat per canviar-los de manera suau amb noves ofertes o productes que creieu que poden agradar.

Màrqueting promocional

Fer promocions i ofertes és una manera excel·lent de generar interès pels vostres productes. Penseu que Internet està entès com un espai d’oportunitats i cal que l’usuari consideri que te davant una bona opció de compra, amb totes les garanties. Si motiveu al vostre mercat amb cupons, promocions o clubs, haureu fet un gran pas per a l’èxit del vostre eCommerce

Conclusions per a vendre online

  1. Trieu be la vostra plataforma de venda. Ja sigui amb la vostra pròpia botiga o dins d’un marketplace, decidir-ho ja és un gran pas.
  2. Elaboreu la vostra estratègia de venda en línia . Qui són els vostres clients i com us trobaran?
  3. Trieu be quins productes voleu vendre en línia . Mesureu la demanda, l’estoc i els productes actuals que més agradaran als vostres clients.
  4. Comenceu a comercialitzar. Si ja teniu la logística preparada i heu decidit quins canals de difusió desenvolupareu, només cal posar-vos mans a l’obra.

I un darrer consell. Si necessiteu suport professional expert, deixeu-vos aconsellar per un equip especialitzat en eCommerce com és Advertis. Contacteu-nos.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Contacta amb nosaltres

 Envia’ns aquest formulari

 Truca’ns al 934 157 181

  Escriu-nos a info@advertis.es

  Whatsapp 677 564 120

Informació sobre política de privacitat
Responsable: ADVERTIS GLOBAL SL
Finalitats: Gestionar consultes i informar de serveis i notícies.
Legitimació: Consentiment de l'interessat.
Destinataris: No se cediran dades a tercers, excepte obligació legal o empreses prestadores de serveis.
Drets: Tens dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets. Per consultar com exercir els teus drets, si us plau prem en política de privacitat.
Més informació: Per consultar la Política de Privacitat, si us plau prem en el seu enllaç.