Skip to content
agencia-SEO-Google

Que fa una agencia SEO experta: com entendre la seva missió

Lectura: 7′. Entendre el que és el SEO és fàcil, però saps que fa una agencia SEO experta diariament?

El SEO és el conjunt d’activitats que es duen a terme perquè els cercadors (Google, per posar un exemple) situïn l’enllaç d’una pàgina web (URL) indexada en la posició més alta possible de la seva llista a qualsevol cerca. El que no és tan fàcil és saber com funcionen internament i com indexen els llocs web. Això és gairebé impossible perquè, lògicament, els cercadors mai informen detalladament sobre com treballen els seus algorismes. No fos cas que tots els professionals tinguéssim la temptació de fer servir trucs per a guanyar la primera posició… Intentar fer paranys al cercadors per a guanyar posicions i sortir dels primers de la llista s’anomena black hat.

La veritat és que darrere de les sigles SEO (acrònim de Search Engine Optimization) s’amaguen molts tecnicismes que maregen a qualsevol: metadescriptions, hreflang, h1, canonicals, sitemap, robot txt, enllaç no follow… Processar correctament tots aquests termes és una tasca titànica per als qui tenen altres responsabilitats professionals, fora del màrqueting digital. Estic parlant dels directors de màrqueting, products managers, directors comercials o directors generals curiosos. Perquè la gran majoria de les empreses no poden comptar en la seva organització amb un Digital Manager que entengui del tema, tot i que els anunciants coneguin la importància dels cercadors. Heus aquí llavors quan arribem al quid de la qüestió.

Com contractar una agencia SEO experta si els responsables de la marca entenen poc o res sobre el tema?

Anem a pams. Darrere d’un cercador hi ha un robot, una màquina, tothom ho sap. Però al darrere de la programació d’aquest robot hi ha persones de carn i ossos que estan pensant constantment com poden oferir la millor experiència als usuaris dels seus cercadors. El secret és l’experiència d’ús, en altres paraules, que l’usuari d’un cercador trobi exactament el que cerca, en el menor temps possible i amb la millor qualitat de la informació possible .

Et preguntaràs, i quins són els principals factors que actualment tenen en compte els cercadors? Existeix cert consens entre els millors especialistes SEO a l’afirmar que els cercadors, per a decidir els millors enllaços i premiar-los amb les millors posicions, tenen en compte fonamentalment els següents conceptes:

  • El contingut: Ha d’existir un contingut original, extens i útil per a l’usuari
  • La velocitat de descàrrega del lloc web: Com més ràpid, millor. La lentitud penalitza.
  • La mobilitat: l’adaptació efectiva, sense errors, als dispositius mòbils i a qualsevol pantalla, a gran velocitat
  • Enllaços que porten trànsit al lloc web: Si el lloc molt enllaçat amb el seu mercat, se suposa que és un bon lloc. Si ofereix opinions del públic, molt millor.
  • La magnitud del trànsit que rep el lloc: Si hi ha més trànsit, és que és millor que els altres.

Que ha d’oferir una agencia SEO a l’anunciant?

Una agencia SEO experta ha d’oferir al seu client la mateixa experiència de servei que els cercadors ofereixen als internautes que naveguen per internet. Igual que els usuaris que busquen informació volen el millor, tampoc les empreses que contracten serveis SEO volen de ser menys. Una agència SEO experta sempre dóna informació clara i transparent, és ràpida, flexible i amb una visió general estratègica que enllaça tots els punts clau del seu pla digital. Tot i que al client li resulti molt dificil de percebre.

Auditoria SEO: el primer que s’ha de fer

Habitualment i per a començar, una agencia SEO experta no ha de començar a optimitzar un lloc web sense realitzar o disposar d’una auditoria digital prèvia. De la mateixa manera, fent una analogia amb la salut humana, no podem imaginar un metge recomanant un tractament al pacient sense haver realitzat un diagnòstic previ. S’han de fer anàlisis tècniques del posicionament, investigar el lloc i fer-lo des dels dos punts de vista clàssic de l’anàlisi SEO: l’anàlisi onpage i l’anàlisi offpage.

Que és el SEO onpage?

Quan parlem del SEO onpage ens referim a una revisió de tots els aspectes tècnics que els robots tenen en compte quan escanegen el servidor on està allotjat el lloc web. Existeixen múltiples punts de revisió i la llista no és molt més curta a la qual se sotmeten els automòbils de segona mà abans de vendre’ls. És molt llarga, es calcula que poden existir fins a 200 factors que afecten a la indexació. Per exemple, Google ens dóna moltes pistes sobre el que valora en la seva activitat d’indexació, i només cal entrar en la seva guia d’ús dins de la seva eina Search Console per a comprendre l’extens i complex que pot arribar a ser. Si no ho creus, segueix aquest enllaç, però abans d’anar-te, continua llegint.

Perque dins dins del SEO onpage, apart dels aspectes que afecten a la indexabilitat de les pàgines d’un espai web, també cal tenir en compte la rellevancia dels continguts. Qualsevol espai que es vulgui indexar bé, necessita aplicar la seva propia llista de keywords (paraules clau), que s’han d’aplicar dins de les pàgines web.

I que és el SEO offpage?

L’altre punt de vista a anàlisi d’una agència SEO experta es basa en l’estudi dels enllaços en Internet. Parlem del SEO offpage. L’enllaç confereix a qualsevol pàgina web una connectivitat i dinamisme en la xarxa, dotant-la de valor als cercadors perquè entenen que facilita el treball de cerca i localització d’informació rellevant. Si bé els enllaços interns són molt importants, com a la Wikipedia, aquests no deixen de ser a les nostres mans, per la qual cosa té una dificultat relativament fàcil de resoldre.

El que és realment costós és la obtenció d’enllaços de llocs externs, ja que és un dels punts clau del SEO. Quants més enllaços acreditats apuntin a l’espai web, més potent és un lloc. Però una agencia SEOexperta també ha de localitzar els enllaços tòxics, aquests enllaços que perjudiquen el posicionament per considerar-se símptoma de parany o de tècnica black hat.

Ja tenim l’auditoria SEO. I ara què?

Cada lloc web és diferent, lògicament, i les activitats a realitzar per una agència SEO experta s’hauran d’adequar a cada situació. Simplificant, existeixen tres tipus d’activitats:

Activitats tecnològiques.

Són aquelles labors de programació d’han d’implementar les millores a realitzar o rectificar. Per exemple: Si s’ha detectat la inexistència d’una etiqueta *h1, el programador haurà d’implementar-la. Aquest tipus de labors són assumides per un professional o un equip expert en llenguatges de programació web i bases de dades.

Activitats sobre continguts.

Són aquelles labors enfocades en l’enriquiment o la rectificació del lloc en relació al seu contingut, a nivell de text específicament. Cal tenir en compte que els cercadors d’avui encara no poden interpretar imatges (només veuen el text alternatiu introduït en cada imatge) i estudien el contingut del text exclusivament. A més, als cercadors els molesta haver de revisar milers de línies de codi de programació i descobrir amb estupor que hi ha poc text. Aquest factor es denomina ràtio de text i és molt important. A més, aquest nou contingut textual ha d’incloure paraules clau que serveixin de referència als cercadors. Aquestes keywords han d’estar ben representades en el contingut.

Aquests continguts poden estar inclosos en la part vesteixi del lloc web, el denominat front-end i també s’han d’incloure en la part amagada del lloc web, és a dir, en el codi font. En aquest cas ens referim a les metadades, que com el seu nom indica, són dades amagades (meta) que s’inclouen en l’arxiu html que revisen els cercadors.

Activitats sobre enllaços.

Són aquelles tasques que han d’indicar a Google que l’enllaçat en la xarxa de cada pàgina s’ha realitzat naturalment i de creixent volum, a partir de llocs web solvents, amb autoritat i no són fruit de cap engany. Normalment, existeixen enllaços tòxics (falsos) a tots els llocs, que són fruit d’activitats automatitzades o de bots maliciosos. L’agència ha d’identificar aquests enllaços negatius, informar els cercadors perquè no els tinguin en compte i aconseguir nous enllaços de qualitat per a continuar el creixement del lloc a nivell de nombre de sessions.

El SEO és una activitat que no acaba mai

Els cercadors són “matèria viva” que han de ser seguits amb atenció. La veritat és que els canvis que realitzen amb freqüència poden alterar en qualsevol moment el posicionament de totes les pàgines d’un espai web. D’altra banda, tots els llocs web són susceptibles d’anar millorant el seu posicionament eixamplant el seu volum de pàgines i el seu contingut constantment. Un lloc web estàtic i sense creixement està poc valorat pels cercador

També la tecnologia del lloc web es va actualitzant i ha de revisar-se constantment.

Amb la millora contínua del lloc web a nivell de SEO, mitjançant el control i el monitoratge del trànsit orgànic (dels cercadors) i el creixement d’enllaços externs, es poden aconseguir grans resultats de creixement de trànsit, que pot generar més oportunitats de contactes (leads) i vendes online, si parlem de l’ecommerce.

Per això, una agencia SEO experta ha d’establir objectius, planificar el seu treball i analitzar els resultats per a una millora contínua del posicionament.

Si et manca una agencia SEO experta, ja ho saps, contacta’ns.

Compartició en facebook
Compartició en twitter
Compartició en linkedin
Compartició en whatsapp
Compartició en email
Explica'ns el teu projecte
Informació sobre política de privacitat
Responsable: ADVERTIS GLOBAL SL
Finalitats: Gestionar consultes i informar de serveis i notícies.
Legitimació: Consentiment de l'interessat.
Destinataris: No es cediran les dades a tercers, excepte obligació legal o empreses prestadores de serveis.
Drets: Tens dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets. Per a consultar com exercir els teus drets, sisplau clica a la política de privacitat.
Més informació: Per a consultar la Política de Privacitat, sisplau clica el seu enllaç.