Skip to content
campanya segurcaixa NFC

Marketing mòvil amb etiquetes NFC i códis QR

Campanya SegurCaixa Adeslas: Com impactar en el punt de venda

L’ús creixent dels dispositius mòbils està obrint les portes a estratègies comercials molt variades. Algunes d’elles estan centrades a la recollida de dades i altres, a la venda de productes, però sempre estan enfocades al creixement comercial de les empreses. I aquí, les etiquetes NFC tenen molt a dir.


Un excel·lent exemple d’estratègia de màrqueting mòbil és l’ús de la tecnologia NFC (Near Field Communication) utilitzada en la campanya “Et volem conèixer millor” de Segurcaixa Adeslas. Aquesta companyia, líder en assegurances de salut, ha apostat per l’ús de targetes o etiquetes NFC mitjançant la col·laboració tècnica de la nostra agència. L’objectiu és aprofundir en el coneixement del perfil dels seus clients i així poder oferir productes més ajustats a les seves necessitats.

tarjeta NFC de TAAP

Què són les etiquetes *NFC? Una cosa més habitual del que sembla

Parlem d’una funcionalitat que actualment és present en gairebé tots els dispositius mòbils. parlem de la tecnologia contactless. Una funcionalitat que permet connectar el mòbil sense contacte físic, per exemple, a una terminal TPV per a realitzar un pagament en qualsevol comerç del carrer. Mitjançant un senyal de radiofreqüència, el mòbil es connecta a una distància segura i podem fer un pagament instantani, per exemple.


Però la tecnologia NFC no tan sols es fa servir per a realitzar pagaments mòbils a les botigues. També es fabrica i comercialitza sota el format d’etiquetes NFC de plàstic fabricades en diferents capes de microcircuits. De fet, aquestes targetes estan disponibles en el mercat des de fa molts anys. Es poden comprar a Amazon, sense anar més lluny. Aquest format es pot utilitzar per a moltes coses, per a connectar-nos amb qualsevol aparell domèstic o fins i tot com a targeta de visita. Així es poden transmetre dades personals o connectar-nos a una pàgina d’Internet. És aquí on l’ús d’una etiqueta NFC en el punt de venda pot ser un excel·lent aliat per a aconseguir resultats comercials.

Però el punt diferencial d’aquesta campanya no és només l’ús de l’NFC sinó la participació d’una aplicació web que fa possible noves estratègies en línia.

Campaña SegurCaixa

Aplicació web per a la gestió d’enllaços instantanis a Internet

Segurcaixa Adeslas ha iniciat en els seus punts d’atenció al client, una campanya d’aproximació al client on ofereix la possibilitat de connectar el dispositiu mòbil a una landing page que inclou una explicació de l’acció i un formulari per a inserir dades. Per a aquesta acció s’han utilitzat etiquetes NFC des de la plataforma TAAP, un robust servei en línia que utilitza una aplicació web per a gestionar la comunicació entre la marca de l’usuari i el mòbil, de manera fàcil i instantània.

En aquest cas, quan un client de Segurcaixa Adeslas apropa el seu dispositiu mòbil a l’etiqueta TAAP, adherida en un suport publicitari vertical o de sobretaula, s’obre un enllaç en el navegador del mòbil on pot introduir dades. Aquesta informació és analitzada pel departament comercial i així pot resoldre les necessitats del client amb una oferta personalitzada.

Combinant NFC i codis QR al mateix temps

Les etiquetes utilitzades per a aquesta campanya combinen l’ús de la tecnologia sense contacte i l’ús d’un codi QR. El punt diferencial d’aquesta proposta és l’existència d’una aplicació web, és a dir, no descargable en el telèfon mòbil, des d’on es pot gestionar qualsevol informació en línia. Aquesta aplicació web és accessible des de qualsevol punt connectat a la xarxa, a través d’un nom d’usuari i contrasenya. A més, es combina el contactless NFC i el codi QR per a oferir a l’usuari dues maneres diferents de connexió que porten al mateix lloc en Internet.

Anàlisi de les dades de la campanya, clau per a l’èxit de la campanya

L’ús de l’aplicació web TAAP permet obtenir dades sobre el comportament de l’usuari, saber des de quines etiquetes NFC s’ha connectat i des de quina oficina ho ha fet. Aquestes dades, combinades amb dades d’altres fonts com Google Analytics, poden proporcionar informació clau i segmentada sobre els interessos dels clients. A més, es pot conèixer el grau de persuasió de la campanya per a determinar l’embut amb més èxit, ja que cada etiqueta s’identifica individualment i s’instal·la en diferents indrets i suports.
Per a facilitar l’anàlisi, es poden crear panells de BI (business intelligence) amb Google Data Studio que permeten controlar les visites generades en l’aplicació web i segmentar la informació per oficines d’atenció al client, per àrees comercials o per molts altres criteris d’agrupació o comparació.

Si desitges implementar aquesta tecnologia en el teu negoci, contacta’ns.

Compartició en facebook
Compartició en twitter
Compartició en linkedin
Compartició en whatsapp
Compartició en email

Fem una video-call?

Fes clic a la nostra agenda de cites online i ens reunirem el dia i l’hora que desitgis, sense cap compromís.

Explica'ns el teu projecte
Informació sobre política de privacitat
Responsable: ADVERTIS GLOBAL SL
Finalitats: Gestionar consultes i informar de serveis i notícies.
Legitimació: Consentiment de l'interessat.
Destinataris: No es cediran les dades a tercers, excepte obligació legal o empreses prestadores de serveis.
Drets: Tens dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets. Per a consultar com exercir els teus drets, sisplau clica a la política de privacitat.
Més informació: Per a consultar la Política de Privacitat, sisplau clica el seu enllaç.
Abrir chat
Hola 👋
¿En qué podemos ayudarte?