Skip to content
logo_infinitum_fest

Infinitum Fest: Música en viu en una experiència virtual

Després d’alguns anys on les experiències virtuals han estat un laboratori d’experimentació que les marques miraven de reüll, es pot dir que ja hem entrat en el boom de les propostes digitals de caràcter virtual, massiu i global. Aquest és el cas d’Infinitum Fest, una nova proposta d’oci dirigida especialment a la Generació Z (nascuts de 1995 a 2010), que conjuga l’experiència musical amb l’experiència del joc en línia. Es tracta d’una plataforma de concerts musicals a la que s’accedeix per descàrrega d’una programació en un ordinador Windows, on els joves poden gaudir de música en viu real dins d’un entorn virtual. Amb la creació d’avatars i amb la possibilitat de contacte per veu i xat entre els presents al concert, Infinitum Fest està cridat a ser la pròxima revolució de l’oci juvenil, molt especialment quan el contacte físic no és possible.

Existeixen antecedents d’aquesta mena d’experiències, com el conegut concert de Marsmello dins del joc Fornite, que va obrir pas en aquesta plataforma a posteriors concerts musicals.

A ningú se li escapa que la Generació Z està molt involucrada en la cultura dels videojocs, i aquest nou enfocament pot atraure a un públic més jove que potser no estaria tan interessat en els concerts tradicionals.

Per això, la pregunta és: Què hi ha darrere d’aquesta mena d’experiències i que poden aportar a les marques comercials en les seves estratègies de màrqueting?

Les experiències virtuals permeten una gran connexió emocional entre el públic, les marques i el propi artista. Els concerts en entorns virtuals permeten als usuaris viure la música d’una manera única, la qual cosa pot crear una experiència emocional profunda.

D’altra banda, les experiències solen ser accessibles per a una audiència global, ja que no és necessari assistir físicament a un lloc específic. Això amplia l’abast dels artistes i les marques, i els permet arribar a fans de tot el món.

Un altre aspecte clau és la creativitat i la personalització. Els videojocs son un entorn infinit per a la creativitat. Els artistes poden crear mons virtuals únics que s’adapten a la seva música i estil, la qual cosa els permet personalitzar l’experiència per a la seva pròpia audiència. Però de cara a l’anunciant, que patrocina l’entorn, també es beneficia d’aquesta exposició publicitària i de la connexió emocional amb el seu públic, molt especialment, si adopta una posició de patrocinador que regala l’experiència als usuaris. La creativitat, doncs, no està en mans solament de l’artista, també ho està en la marca.

La interacció en temps real entre els assistents és un altre dels atributs de primer ordre que ha de contemplar-se. Si bé els joves necessiten la presencialitat per a aprofundir en les seves relacions afectives i personals, un entorn virtual a distància pot satisfer les necessitats de relació humana en estadis previs, tal com succeeix amb les xarxes socials o les aplicacions de missatgeria instantània.

Però encara hi ha molt més: monetització, repetició i medi ambient.

Els concerts de música en entorns de videojocs ofereixen oportunitats de monetització addicionals per a les marques. Poden patrocinar entrades regalant productes digitals, o fins i tot utilitzar la plataforma per a promocions comercials, relacionades o no amb l’esdeveniment. A més, a diferència dels concerts tradicionals, les experiències immersives en videojocs sovint es poden gaudir diverses vegades o durant un període prolongat, la qual cosa agrega valor per al públic.

I perquè no parlar dels beneficis en el Medi ambient? En eliminar la necessitat de viatjar físicament a un concert, aquestes experiències poden ser més amigables amb el medi ambient en reduir la petjada de carboni associada amb els esdeveniments en persona.

I finalment, les experiències en videojocs poden ser més inclusives per a persones amb mobilitat reduïda o limitacions geogràfiques que dificulten assistir a un concert en persona.

D’altra banda, aquestes experiències solen impulsar la innovació tecnològica en àrees com la realitat virtual, la realitat augmentada i la transmissió en viu. Això pot portar a avanços que beneficien a altres indústries. En definitiva, els beneficis són molts, encara que està claríssim que no substitueixen l’experiència presencial d’un concert musical.

Es pot dir perquè, que Infinitum Fest ofereix una oportunitat emocionant per a la indústria de la música i l’entreteniment en general. En combinar la música amb la interactivitat i la creativitat dels videojocs, pot arribar a un públic més ampli, generar ingressos no tan sols a l’organització sinó també a les marques que es publiciten en la plataforma i crear experiències inoblidables per a la Generació Z i més enllà.

Per cert, Advertis ha estat l’agència triada per a la difusió i la promoció en línia d’Infinitum Fest.

Compartició en facebook
Compartició en twitter
Compartició en linkedin
Compartició en whatsapp
Compartició en email
Explica'ns el teu projecte
Informació sobre política de privacitat
Responsable: ADVERTIS GLOBAL SL
Finalitats: Gestionar consultes i informar de serveis i notícies.
Legitimació: Consentiment de l'interessat.
Destinataris: No es cediran les dades a tercers, excepte obligació legal o empreses prestadores de serveis.
Drets: Tens dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets. Per a consultar com exercir els teus drets, sisplau clica a la política de privacitat.
Més informació: Per a consultar la Política de Privacitat, sisplau clica el seu enllaç.