Skip to content

3 maneres d’implementar les Vistes a Google Analytics 4

Google Analytics està creant grans dubtes entre els professionals i una de les més freqüents és com aplicar les vistes de UA a GA4. Aquestes vistes permeten la visió d’un segment del trànsit i es fan necessàries per enfocar bé l’anàlisi de qualsevol estratègia de màrqueting. La veritat és que Google Analytics 4 permet la creació de 350 informes diferents i personalitzats a la biblioteca d’aquesta aplicació. Els informes són panells d’informació fonamental en l’anàlisi de trànsit de qualsevol lloc web.

Encara que semblin molts informes, en realitat, poden ser insuficients per poder replicar les antigues vistes que oferia la versió anterior de Google, Universal Analytics (UA). Habitualment, les vistes han tingut la funció d’oferir informació de segments d’informació específics, per exemple, el trànsit d’un país concret (sobretot quan un lloc web es presenta en múltiples idiomes), el trànsit que arriba del canal d’email màrqueting o el trànsit d’un perfil humà clau per al negoci, per exemple, els usuaris de la generació del babyboom. Una vista en realitat és un filtre.

Des que Google va llançar la nova versió de Google Analytics, GA4, molts professionals s’han preguntat com implementar les antigues vistes d’Universal Analytics en aquesta nova versió. Tot i que GA4 té una arquitectura diferent a la d’Universal Analytics, hi ha algunes opcions que es poden considerar per implementar aquestes vistes a la nova plataforma.

Opció 1 – Crear propietats addicionals

En primer lloc, és important entendre que les vistes d’Universal Analytics s’han reemplaçat a GA4 per Fluxos de Dades i Propietats. En lloc de crear vistes separades, els usuaris poden crear propietats addicionals dins d’un mateix compte i configurar fluxos de dades per enviar dades a aquestes propietats. Això permet tenir una visió més àmplia i completa del negoci, ja que es poden agrupar diferents propietats en un mateix compte i analitzar-les en conjunt.

Una de les maneres d’implementar les antigues vistes d’Universal Analytics a GA4 és a través de la creació de propietats addicionals per a cada vista que es vulgui replicar. Per exemple, si teniu una vista d’Universal Analytics per al trànsit orgànic, es pot crear una propietat addicional a GA4 i configurar un flux de dades per enviar les dades de trànsit orgànic a aquesta propietat.

Opció 2 – Utilitzar Filtres de Vista

Una altra opció és utilitzar els “Filtres de Vista” d’Universal Analytics per filtrar les dades que s’envien a una propietat a GA4. En aquest cas, els usuaris poden crear un flux de dades per enviar totes les dades a una mateixa propietat a GA4 i després utilitzar els filtres de vista per segmentar les dades i analitzar-les de forma separada. És important tenir en compte que els filtres de vista no es poden replicar a GA4, per la qual cosa s’han de crear filtres nous utilitzant la sintaxi d’expressions regulars de GA4.

Opció 3 – Utilitzar les propietats d’agrupació

Una altra alternativa és crear una única propietat a GA4 i utilitzar les “Propietats d’Agrupació” per segmentar les dades segons les vistes d’Universal Analytics que es vulguin replicar. Les propietats d’agrupació permeten agrupar les dades per atributs personalitzats, com ara l’origen de trànsit o el tipus de dispositiu utilitzat, i analitzar-les en conjunt. D’aquesta manera, els usuaris poden replicar les vistes d’Universal Analytics utilitzant propietats d’agrupació per segmentar dades segons els criteris que vulgueu.

Diferències importants entre GA4 i UA

És important tenir en compte que, en implementar les antigues vistes d’Universal Analytics a GA4, cal considerar les diferències en l’arquitectura d’ambdues plataformes. Per exemple, a GA4, els esdeveniments es registren automàticament sense necessitat de configurar objectius específics, mentre que a Universal Analytics és necessari configurar objectius per fer un seguiment de certes accions.

A més, GA4 utilitza una estructura jeràrquica d’esdeveniments i paràmetres personalitzats, la qual cosa permet més flexibilitat i personalització en l’anàlisi de dades. Per tant, és recomanable que els usuaris revisin la seva estratègia de seguiment i ajustin la seva implementació a GA4 per aprofitar al màxim les noves funcionalitats i opcions de personalització que ofereix la plataforma.

Ja ho saps. Hi ha diverses opcions per implementar les antigues vistes d’Universal Analytics al nou Google Analytics 4, com ara la creació de propietats addicionals, l’ús de filtres de vista i la segmentació per agrupació. Depèn dels teus criteris per implementar la millor solució, però si continues amb dubtes, hi ha professionals com els d’Advertis que et podran orientar.

Compartició en facebook
Compartició en twitter
Compartició en linkedin
Compartició en whatsapp
Compartició en email
Explica'ns el teu projecte
Informació sobre política de privacitat
Responsable: ADVERTIS GLOBAL SL
Finalitats: Gestionar consultes i informar de serveis i notícies.
Legitimació: Consentiment de l'interessat.
Destinataris: No es cediran les dades a tercers, excepte obligació legal o empreses prestadores de serveis.
Drets: Tens dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets. Per a consultar com exercir els teus drets, sisplau clica a la política de privacitat.
Més informació: Per a consultar la Política de Privacitat, sisplau clica el seu enllaç.