Skip to content
tendencia_canvi

Quines són les tendències de màrqueting digital B2B pel 2021?

Lectura: 7′. Les tendències de màrqueting digital B2B que s’estan imposant pel Covid-19 van més enllà de l’impacte temporal d’aquest virus, no són una moda. Encara que la tendència sempre és transitòria per quinta essència, la realitat és que qualsevol tendència manifesta un sentit col·lectiu sobre un interès concret, al qual cal estar atents per a no entrar en decadència i perdre competitivitat. Amb l’impacte del Covid-19, els procediments comercials han canviat i està virant cap a l’ús de les noves tecnologies d’una forma galopant. La qüestió fonamental és conèixer quines són les principals tendències de màrqueting digital B2B i com afectaran a les empreses.

10 tendències digitals B2B sota la síndrome Covid

Amb el pas dels mesos, molts mitjans de comunicació i institucions estan informant d’estudis i opinions que avalen una acceleració inesperada dels processos digitals de les empreses, no tan sols a nivell de màrqueting digital, sinó a nivell organitzatiu. La necessitat de preservar la integritat dels equips enfront del Covid-19, moltes vegades disgregats pel teletreball i la generalització d’aquest fenomen, fan una missió impossible captar nou negoci amb els plans i activitats de màrqueting tradicional. Internet ja s’està convertint en una eina comercial de primera magnitud i aquestes són les tendències de màrqueting digital B2B per al 2021.

1. Plans d’acció digital a curt o mitjà termini

En els plans comercials i digitals B2B, s’imposa la planificació d’acció a curt o mitjà termini. Els plans de màrqueting es preveuen sota una volatilitat afectats pel curs d’una economia canviant i de trets insegurs. Per la pròpia naturalesa del màrqueting digital, en quant a la seva agilitat per a arribar a públics segmentats, permetrà la presa de decisions sobre la marxa dels esdeveniments, a diferència del màrqueting firal, que es planifica a mesos o anys vista.

2. Generació de contingut online de qualitat

A nivell digital és fonamental mostrar-se al món com a expert en la matèria i les empreses hauran de crear continguts de qualitat que ofereixin informació o experiències que siguin útils al seu mercat professional. Internet és un vehicle de transmissió amb una gran capil·laritat per a arribar a molts públics, a través dels cercadors, les xarxes socials o l’email màrqueting. Continguts de text o audiovisuals, com el vídeo curt, per a captivar a l’audiència i persuadir amb fiabilitat i experiència, en múltiples formats, com webinars i blogs.

3. Promoció permanent

Les empreses necessitessin activar polítiques promocionals permanentment, també a nivell B2B, ja que les dificultats que s’enfrontarà l’economia seran importants i ja no serà suficient el branding o la reputació de marca. Per això, la promoció de productes i serveis, tant a nivell on i offline, serà cpnstant per a assegurar la fidelització i la captació de nous clients.

4. Augment de la venda online i la captació de leads B2B

L’eCommerce B2B està creixent a un ritme creixent, segons dades oficials del ONTSI i aquesta carrera per a facilitar l’adquisició de productes per Internet està afectant tots els sectors, béns i serveis. Quan les relacions comercials no es poden consumar online mitjançant vendes efectives, la tendència és activar polítiques de captació de *leads i transformar Internet en un canal comercial més.

5. Innovació tecnològica: la intel·ligència artificial i el big data

.Amb el pas del temps, conceptes d’innovació tecnològica com la IA, el big data o els bots que han estat una mica abstractes, van cristal·litzant en el mercat sota ofertes de productes i serveis concrets, que les empreses ja utilitzen en les activitats entre professionals per a augmentar el seu rendiment comercial. L’imperi de la tecnologia s’imposarà com una de les tendències del màrqueting digital B2B.

6. Microsegmentación del mercat

El conegut concepte de target o buyer persona evolucionarà cap a la hipersegmentación per a aconseguir en molts casos, ofertes comercials personalitzades i adaptades a grups de públics ideals mes petits. En les relacions B2B, les empreses estan realitzant accions i plans de contenció per a oferir major servei al client d’una manera menys estàndard i més adaptada a cada interès. El suport dels recursos digitals i del màrqueting digital serà fonamental.

7. Posicionament en cercadors a l’alça

Les dificultats de contacte i cerca d’informació en els cercles professionals tradicionals estan impulsant el creixement de la consciència del posicionament en els cercadors (SEO). Responsables de vendes i compres tenen menys probabilitats de trobada i les cerques B2B en Google van en augment.

8. Conrear bases de dades per al contacte permanent

Internet trenca distàncies i permet el contacte amb el client de manera permanent, a diferència de les estratègies comercials tradicionals, basades en el presencialismo de les visites o els contactes esporàdics. Les empreses més dinàmiques conrearan les dades, activaran accions de contacte permanent, mitjançant activitats de correu electrònic o missatgeria instantània, com per exemple Whatsapp Business.

9. Automatització de processos digitals

Darrere de l’automatització digital s’amaga no tan sols l’augment del rendiment comercial, sinó la reducció de costos. Quan la pressió comercial augmenta i els costos són alts, el màrqueting digital permet reduir les necessitats de personal si s’activen processos automatitzats de resposta, mitjançant missatges automàtics o robots intel·ligents.

10. Social Media de professional a professional (One-to-one)

Les xarxes socials seran fonamentals en les estratègies digitals B2B i les empreses ja estan delegant en els responsables comercials els contactes i la difusió de productes a través d’elles. Si bé els continguts digitals seran difosos en xarxes professionals, com Linkedin, a través de pàgines corporatives, la publicitat i el patrocini de continguts seran monitorats també pels comercials amb una activitat one-to-one per a aconseguir contactes i vendes. La capacitat de segmentació i contacte en xarxes professionals superen avui les capacitats del màrqueting B2B més tradicional.

Compartició en facebook
Compartició en twitter
Compartició en linkedin
Compartició en whatsapp
Compartició en email
Explica'ns el teu projecte
Informació sobre política de privacitat
Responsable: ADVERTIS GLOBAL SL
Finalitats: Gestionar consultes i informar de serveis i notícies.
Legitimació: Consentiment de l'interessat.
Destinataris: No es cediran les dades a tercers, excepte obligació legal o empreses prestadores de serveis.
Drets: Tens dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets. Per a consultar com exercir els teus drets, sisplau clica a la política de privacitat.
Més informació: Per a consultar la Política de Privacitat, sisplau clica el seu enllaç.