Skip to content
Search Engine Marketing SEM

El SEM més intel·ligent: Campanyes amb Search Ads 360


Temps de lectura: 5′ Coneixes l’eina Search Ads 360?

Dins del màrqueting digital, una de les eines més utilitzades és l’anomenat SEM (Search Engine Màrqueting). Ens referim a les campanyes de publicitat dirigides als públics que cerquen informació a través dels cercadors com Google o Yahoo i mostren anuncis d’acord amb paraules clau que l’anunciant decideix prèviament. Segur que, fins aquí, ja ho sabies.

També segurament saps que aquestes campanyes poden realitzar-se manualment, decidint el nombre d’anuncis i els seus continguts, en funció d’un pressupost i uns objectius. Però què succeeix quan tens davant múltiples campanyes, amb desenes d’anuncis i centenars de Keywords? O que passa quan vols aparèixer en diversos cercadors simultàniament? Es fa impossible de governar.

Search Ads 360, una eina intel·ligent que millora resultats

Gestionar diverses campanyes d’anuncis de cerca simultàniament pot ser molt difícil per als anunciants. El que és encara més difícil és gestionar campanyes de màrqueting de cerca en diverses plataformes i canals multimèdia. Aquí és on entra Search Ads 360.

Search Ads 360, anomenada anteriorment DoubleClick Search, és una plataforma avançada de gestió que permet a les marques accedir a diversos comptes i campanyes publicitàries de diversos motors de cerca amb una interfície integrada. Aquesta plataforma s’integra de manera nadiua amb la plataforma de màrqueting de Google, que permet als anunciants gestionar i fer un seguiment de campanyes sense problemes des d’un mateix lloc.

Així doncs, els anunciants poden gestionar campanyes de màrqueting en cerques a tot el món, a través de Google Ads, Microsoft Advertising, Yahoo, Baidu i també canals multimèdia. Aquesta plataforma proporciona als anunciants accés a un flux de treball simplificat i funcions d’informes potents que publiquen campanyes de manera eficient, mentre que les ofertes automàtiques de la plataforma milloren el rendiment de les campanyes.

Com funciona Search Ads 360?

La plataforma segueix una estructura d’agència, és a dir, pot gestionar diversos comptes publicitaris en una mateixa xarxa. Cada compte publicitari individual té el seu propi grup de comptes de motors de cerca de pagament i campanyes de cerca:

De manera similar a les agències de publicitat que mantenen equips separats per a gestionar la cerca i el màrqueting social de diverses marques, Search Ads 360 permet gestionar diversos anunciants en una mateixa xarxa d’agències. Cadascun d’aquests anunciants conté el seu propi grup de comptes i campanyes de motors, a més del seu propi conjunt d’usuaris que poden veure informes i editar la configuració.

El secret de Search Ads 360 és que utilitza connexions directes d’una API per a intercanviar una gran quantitat d’informació, com la configuració de la campanya, les paraules clau i els anuncis, amb els motors de cerca anteriorment esmentats. La plataforma presa dades directament d’aquests motors de cerca, les integra i les presenta en una única interfície fàcil de fer servir.

Existeixen diversos tipus de campanyes disponibles en la plataforma: Campanyes manuals, campanyes universals d’aplicacions i campanyes intel·ligents de vendes. Es poden crear noves campanyes des de la plataforma, però també pot importar campanyes existents des de motors de cerca sincronitzant-se amb Search Ads 360.

Quin és l’objectiu principal del smart bidding?

En principi pot semblar que aquesta eina va néixer només per a fer-nos la vida professional més fàcil, però va molt més allà. L’objectiu principal és optimitzar la despesa publicitària a la llista de comptes de motors de cerca compatibles. La plataforma té com a objectiu maximitzar el rendiment de les campanyes de cerca en diversos motors amb estratègies automatitzades. Per exemple, Smart Bidding troba les ofertes òptimes per a maximitzar el nombre de conversions en el seu lloc amb un CPA objectiu, una quota efectiva d’ingressos o un retorn de la despesa publicitària.

Així doncs, es pot aconseguir el major nombre de conversions, la major quantitat d’ingressos, la posició ideal de l’anunci i el major nombre de clics que permeti el pressupost de la campanya. Segons el motor de cerca, les estratègies d’oferta de la plataforma també estableixen o recomanen ajustos de l’oferta per a les seves ubicacions objectiu, dispositius mòbils i objectius de remarketing. No és necessari que estableixi ofertes o ajustos de l’oferta manualment en resposta als canvis en les seves campanyes, simplement, s’automatitza el procés amb l’estratègia d’ofertes de Search Ads 360.

Les ofertes automàtiques i les capacitats de generació d’informes avançats de la plataforma permeten l’administració de campanyes de cerca de manera més eficaç i aconseguir un ROI positiu en diversos motors de cerca.

Casos d’èxit al SEM més intel·ligent

De tant en tant, Google publica casos de millora rellevants en campanyes SEM gestionades a partir del smart bidding. Els resultats que mostren marques com eDreams, Ceac, El Corte Inglés, Open Bank o Mapfre, demostren l’eficàcia d’una compra intel·ligent. En tots els casos es tractava de reduir el nombre de campanyes i anuncis, per a optimitzar-los de la millor manera possible.

Per exemple, Openbank s’enfrontava a una realitat completament diferent en cadascun dels seus països. D’Espanya i Portugal, on la marca ja era coneguda, a Alemanya i Holanda on la marca mancava de notorietat. El fet de tenir estructures de cerca granulars va resultar en una bona oportunitat d’optimització. El repte va ser simplificar l’estructura de campanyes perquè Openbank pogués començar a gestionar tots els països amb una estratègia comuna i escalable.

Es van consolidar campanyes i grups d’anuncis (de 14 a 6 i de 48 a 20), es va ampliar el número de les paraules clau, es va eliminar les que no tenien trànsit i es va centralitzar tot el pressupost del compte a través d’estratègies d’oferta de pressupost.

Compartició en facebook
Compartició en twitter
Compartició en linkedin
Compartició en whatsapp
Compartició en email
Explica'ns el teu projecte
Informació sobre política de privacitat
Responsable: ADVERTIS GLOBAL SL
Finalitats: Gestionar consultes i informar de serveis i notícies.
Legitimació: Consentiment de l'interessat.
Destinataris: No es cediran les dades a tercers, excepte obligació legal o empreses prestadores de serveis.
Drets: Tens dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets. Per a consultar com exercir els teus drets, sisplau clica a la política de privacitat.
Més informació: Per a consultar la Política de Privacitat, sisplau clica el seu enllaç.