Skip to content

Que és i que fa una bona agència digital

LECTURA: 10′. Una bona agència digital és un equip professional dedicat integramente a tasques de màrqueting digital o màrqueting online que ofereix un valor afegit. Però què és i que fa una agència digital?

A l’entorn del màrqueting i de manera genèrica, una agència és una empresa destinada a gestionar el valor d’una marca de producte o d’un anunciant. És aquell grup humà que no tan sols resol necessitats puntuals o específiques, si no que assumeix una responsabilitat de visió general. Quan una empresa busca una agència significa que necessita un servei de valor afegit i global.

Aquesta necessitat de visió general esdevè dins de molts àmbits empresarials. Alguns exemples son les agències de models, agències de patents i marques, agències de recerca, etc. En altres paraules, d’aquest tipus d’empresa no s’espera d’elles només que facin, sinó que també pensin en conjunt. En sentit invers i de nou en el nostre sector del màrqueting, quan es busca un estudi de comunicació o gràfic, s’espera d’aquest equip una bona resposta tàctica, és a dir, un bon disseny o una bona realització publicitària, que pugui adaptar-se a una estratègia anteriorment traçada, però no se li exigeix anar més enllà.

El màrqueting és satisfer necessitats del consumidor i també de l’anunciant

La definició del màrqueting té més de setanta anys i aqui no descobrirem res que no s’hagi dit abans, perquè tots els experts utilitzen el concepte de buscar la satisfacció del client com a eix central del màrqueting, en la multitud de definicions que existeixen. Per a començar, per a una bona agència digital ha de ser tan important donar satisfacció al seu client, donant-li solucions amb un bon servei, com donant satisfacció als seus clients respectius, siguin professionals en una relació B2B, com a consumidors en una relació B2C.

Quan parlem de màrqueting digital, donar satisfacció total en tot és complicat, perquè és una disciplina que està en constant evolució. Aquesta activitat presenta al llarg del temps una corba de dificultat creixent, a diferència de la corba d’evolució del màrqueting tradicional, que dibuixa una corba de dificultat en declivi des de fa temps.

Perque en el món de l’empresa d’avui, qui desconeix la necessitat d’un bon CRM i no sap d’eines online per a resoldre aquesta necessitat? O quin departament de màrqueting no sap contractar serveis de producció audiovisual o de disseny gràfic a un estudi o freelance per a realitzar una campanya? Molt poques, en comparació amb els anys vuitanta i noranta, quan les agències de publicitat tradicionals estaven en plena ebullició. Avui tot ha canviat amb Internet i amb això, la dificultat d’aplicar l’avui ja tradicional do it myself en les empreses. Avui el rol d’una agència digital està més vigent que mai i s’anirà veient a mesura que es manifestin els efectes de la pandèmia del Covid-19 en el comportament del consumidor i les empreses.

Agencia Digital
Imatge de Mohamed Hassan en Pixabay

Una agència digital de qualitat és aquella que sap sortir de la seva zona de confort

Una cosa que no ha canviat en el món de la comunicació i el màrqueting digital és l’existència d’un mercat absolutament atomitzat d’empreses i professionals agrupats permanentment o de forma ad hoc en campanyes específiques. Les multinacionals i els freelances, en els dos extrems, sempre han existit. Existeixen tot tipus d’agències, estudis, programadors, experts en mitjans socials i en tants nínxols d’activitat. Tots busquen la seva zona de confort.

Si ja és difícil triar a l’aliat perfecte quan l’empresa sap que necessita, quan no ho té clar, es converteix en una missió impossible. És el moment de confiar en una bona agència digital.

Una agència digital solvent és aquella que és capaç d’oferir tots els serveis necessaris sota uns criteris ben enfocats i amb coneixements tècnics suficients per a aconseguir els objectius previstos. Una bona agència digital ha de posseir un bon lideratge, amb capacitat d’oferir solucions, encara que no sempre estiguin resoltes prèviament. No existeix cap agència digital que ho sàpiga tot, però una bona agència digital ha de saber desenvolupar el desconegut.

Existeixen moltes agències digitals que aposten a enfocar les seves activitats especialitzant-se en canals de trànsit online concrets. Existeixen les agències de mitjans socials, agències d’email màrqueting, agències SEO i agències SEM, agències d’inbound màrqueting, entre molts altres tipus. En realitat, aquest tipus d’apostes no fan més que tornar a una especialització que dóna com a resultat una visió parcial del màrqueting digital. No s’ofereix una visió general com haver de donar una autentica agència digital. Perquè voler ser agència és assumir tot un repte, certament, perquè està obligada a sortir de la zona de confort amb una certa freqüència.

Quines activitats ha d’oferir una bona agència de màrqueting digital?

La visió del màrqueting digital és multidisciplinari i també heterodoxa. Això es pot comprovar en l’oferta de cursos o màsters que ofereixen centenars d’institucions, universitats o centres de formació digital, on els criteris d’estudis són molt variats. No obstant això, una forma pràctica d’identificar les disciplines fonamentals que qualsevol agència digital ha d’oferir, és veure-ho com Google Analytics, quan distingeix els diferents canals de trànsit. Uns canals influïts pels dispositius mòbils, que alteren l’escenari digital.

Google distingeix set canals de trànsit en un lloc web i excepte el primer, tots ofereixen resultats per realitzar activitats específiques:

Trànsit directe
Trànsit orgànic en cercadors
Trànsit d’anuncis en cercadors
Trànsit d’anuncis display
Trànsit d’email màrqueting
Trànsit de mitjà social
Trànsit de referència

Transit directe

El trànsit directe és el transit que arriba a un espai web quan un usuari escriu directament l’adreça del lloc en el navegador. Aquesta és la gran mètrica que qualsevol anunciant busca. Com més gran trànsit directe, major coneixement de marca, més fidelització i major rellevància en la xarxa. És el fruit de tota l’activitat publicitària on/offline, que resumeix l’èxit de màrqueting d’una marca.

Transit orgànic

El trànsit orgànic en cercadors és el trànsit procedent de l’activitat SEO. Els motors de cerca sempre responen positivament quan l’espai web s’adapta als seus algorismes. Encara que sembli difícil entendre, la tècnica del SEO onpage i offpage (enllaços externs) respon a una visió molt humana de classificar un lloc web per a oferir a l’internauta la millor informació que pugui donar-li el cercador. Una agència digital ha de dominar el SEO (Search Engine Optimization).

Trànsit d’anuncis en cercadors

En altres paraules, parlem de publicitat SEM, campanes d’anuncis pensats a captar trànsit d’usuaris que busquen informació basant-se en paraules clau. Normalment, és el canal de trànsit és prioritari per a la majoria dels llocs web. Una bona agència digital ha de ser tècnicament creativa i dinàmica en *SEM.

Trànsit d’anuncis display

Els anuncis tradicionals de publicitat existeixen en la premsa des del segle XVII i una bona agència digital ha de saber adaptar-lo a la realitat digital, ja que un anunci display no és exactament el mateix que un anunci clàssic. L’entorn digital permet publicar anuncis segons les preferències de l’usuari, no tan sols segons la mena de suport, per la qual cosa una agència digital també ha de ser creativa.

Trànsit d’email màrqueting

El màrqueting directe està en vies d’extinció, ara més que mai, amb els riscos del contacte físic degut a la pandemia i el seu elevat cost. El seu hereu natural, l’email màrqueting, és una activitat fonamental en qualsevol estratègia, ja sigui en contactes comercials, transaccionals i automatitzats. Una bona agència digital ha de conèixer la tecnologia d’enviaments. Ha de saber quan i com ha d’impactar al receptor sense provocar el rebuig de l’usuari i dels servidors en la xarxa, perquè no puguin considerar-ho spam.

Trànsit de xarxes socials

Les xarxes socials, en general, són gratuïtes per als usuaris perquè la cessió de dades és el preu que paguen, però per a les empreses, les xarxes sempre són de pagament si s’espera un rendiment. Una agència ha d’oferir serveis de mitjans socials que donin suport a l’empresa i no necessàriament han d’entendre’s com un simple servei extern de community management.

Trànsit de referència

El trànsit de referència és tot el trànsit que procedeix en enllaços externs, fora de xarxes socials, cercadors o anuncis publicitaris. Una bona xarxa d’enllaços significa que s’ha realitzat una bona estratègia de relacions públiques on/offline, i a més suposa un aval de garantia per als cercadors, que premien als llocs ben enllaçats. Una agència ha d’oferir activitats de captació d’enllaços (linkbuilding) de qualitat i naturals.

I finalment, una agència ha d’oferir una precisa anàlisi de dades i resultats.

Amb aquests vuit serveis fonamentals, més les tasques de creació i programació web, una bona agència digital pot resoldre les necessitats de consultoria estratègica, formació i visió global que qualsevol anunciant sempre necessita. Amb això pot analitzar dades de mobilitat, detectar vendes creuades i pot fer moltíssimes altres coses. Perquè amb la teoria no és suficient i amb l’experiència, encara que sigui soferta, una bona agència digital pot donar sentit a la seva existència.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Contacta amb nosaltres

 Envia’ns aquest formulari

 Truca’ns al 934 157 181

  Escriu-nos a info@advertis.es

  Whatsapp 677 564 120

Informació sobre política de privacitat
Responsable: ADVERTIS GLOBAL SL
Finalitats: Gestionar consultes i informar de serveis i notícies.
Legitimació: Consentiment de l'interessat.
Destinataris: No se cediran dades a tercers, excepte obligació legal o empreses prestadores de serveis.
Drets: Tens dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets. Per consultar com exercir els teus drets, si us plau prem en política de privacitat.
Més informació: Per consultar la Política de Privacitat, si us plau prem en el seu enllaç.