Skip to content
definicion-marketing-tertulia

Com definir el màrqueting digital en una frase

Fa pocs dies, fora de l’àmbit professional, vaig escoltar una expressió en una conversa de grup que em va sorprendre. Va aparèixer casualment el terme “màrqueting digital” i un dels tertulians va dir “Ah, sí, allò de les xarxes socials i tal, ¿no…?” Un comentari propi d’algú que no en tenia ni idea. La meva primera impressió va ser d’estupor, però comprenc que no tothom comparteix la meva òrbita mental i cada persona té el dret a viure en el seu propi univers, sense donar la més mínima importància a qüestions que, per a mi, són fonamentals per entendre el món actual.

Amb l’ànim de posar llum a la foscor i ajudar l’individu a entendre ràpidament que és el màrqueting digital, vaig intentar sintetitzar-ho en una sola frase “en mode tertulià”, però em vaig adonar que era gens senzill. Tampoc era un moment adequat per treure a relluir les meves altes virtuts d’oratòria amb un elaborat discurs professional.  Era complicat parlar de màrqueting de cercadors, de social ads o plataformes d’enviaments massius sense risc de quedar com el llest de la classe.

La simple definició del màrqueting tampoc és fàcil

Tot i que desagradi en el sector de la publicitat, el simple terme “màrqueting” sempre ha comportat certa aura d’artifici, amb intencions manipuladores sobre el que és real i el que és fals. El concepte comú en les múltiples definicions existents del màrqueting és “aconseguir la satisfacció del client”, és a dir, que tot si val si el nostre públic comprador se sent satisfet. En els quaranta anys d’existència del màrqueting sense Internet, el màrqueting va utilitzar unes eines que només estaven a l’abast de les empreses, però amb l’aparició d’Internet, avui qualsevol individu pot aplicar totes aquestes tècniques per “vendre’s” i aconseguir l’èxit.

Què si no pretenen els influencers amb la seva audiència? Satisfer els seus “clients” o seguidors. Si recorren a les tècniques de l’artifici i la imaginació pròpies del màrqueting és perquè les tenen a l’abast i funcionen. Internet ha multiplicat les formes del màrqueting tradicional, ha creat nous canals, ha provocat el naixement de dispositius intel·ligents i ha elevat a l’enèsima potència les possibilitats comunicatives i persuasives de la publicitat. Unes possibilitats desenvolupades per a les empreses, però també utilitzades per individus a nivell personal.

El màrqueting digital és satisfer el client mitjançant Internet

Amb la frase del titular anterior, potser es podria resoldre la papereta de resumir el màrqueting digital en una frase dirigida a neòfits en la matèria, però em fa la impressió que rebaixa la real magnitud d’aquesta activitat. A ulls de qualsevol, el màrqueting ha transcendit el concepte de client i l’ha portat al concepte de l’audiència. Perquè si bé és cert que la finalitat sempre és vendre, és a dir, comerciar productes o serveis i fer negoci, el gran repte del màrqueting modern és cultivar una audiència pròpia. Estem en una gran lluita per atrapar nous clients, assolir nous seguidors en xarxes i projectar el nostre millor perfil personal, ja sigui a través de Tinder, de Linkedin o TikTok.

En definitiva, quan en una trobada informal i no professional em torni a trobar en la situació de definir el màrqueting digital, crec que ho resumiré amb un “és tot allò que pots veure per mitjà del mòbil i que tu també pots fer“. I em quedaré tan ample. 

Compartició en facebook
Compartició en twitter
Compartició en linkedin
Compartició en whatsapp
Compartició en email

Fem una video-call?

Fes clic a la nostra agenda de cites online i ens reunirem el dia i l’hora que desitgis, sense cap compromís.

Explica'ns el teu projecte
Informació sobre política de privacitat
Responsable: ADVERTIS GLOBAL SL
Finalitats: Gestionar consultes i informar de serveis i notícies.
Legitimació: Consentiment de l'interessat.
Destinataris: No es cediran les dades a tercers, excepte obligació legal o empreses prestadores de serveis.
Drets: Tens dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets. Per a consultar com exercir els teus drets, sisplau clica a la política de privacitat.
Més informació: Per a consultar la Política de Privacitat, sisplau clica el seu enllaç.
Abrir chat
Hola 👋
¿En qué podemos ayudarte?