Una estratègia d’email màrqueting es pot desenvolupar a través de diverses vies. Aconseguir arribar al major nombre de destinataris que reuneixin les condicions que necessitem és clau per a aconseguir els nostres objectius. Busquem un públic que encaix amb el nostre producte o servei per a aconseguir que ho consumeixin. Gràcies als mitjans digitals això és possible aconseguir-ho de manera massiva.
Qualsevol estratègia d’email màrqueting ha de comptar amb mètodes per a evitar els filtres antispam. Són eines que fan que els correus no desitjats ni tan sols arribin a la safata d’entrada de l’usuari. Pot arribar a inutilitzar la nostra estratègia a través del correu electrònic si els nostres missatges són considerats com a correu escombraries. Són diversos els termes que se segueixen per a establir aquest criteri.
Perquè es pot activar el filtre antispam?
Un correu pot ser considerat com spam si el remitent apareix en una llista negra qualificada com spammer o per ser enviat des d’un servidor sense la reputació adequada. També el tipus d’enviament que realitzem pot activar el filtre antispam, si és de gran volum o s’envien molts a un mateix domini es poden considerar perniciosos. És millor que aquest procés es realitzi de manera progressiva.
També els filtres antispam realitzen una anàlisi del correu que és rebut per a comprovar si contenen les paraules considerades claus en els missatges de spam per a evitar-les. És necessari conèixer aquestes paraules que fan saltar les alarmes dels filtres. Paraules i expressions com gratis, sense cost, grans beneficis, cura, etc. poden fer que el nostre email no acabi en la carpeta adequada.
Evitar cap expressió excesivament comercial
Les campanyes d’email màrqueting han de superar els filtres antispam per a tenir èxit Les expressions més típiques de l’àmbit comercial són les que solen activar el filtre antispam, per això cal saber transmetre el missatge de la nostra campanya d’email màrqueting cuidant especialment el contingut i la redacció de la comunicació.
L’excessiu ús dels signes d’admiració i les majúscules pot ser perjudicial. Si a més en el contingut predominen les imatges pot córrer el risc que tampoc superi el filtre antispam. Els textos són els que aconseguiran que la nostra campanya de màrqueting per email tingui millors resultats i s’ha de fer un ús del codi HTML sense errors.
També és molt útil per a superar els filtres antispam que en el contingut del nostre email màrqueting existeixin enllaços de qualitat. Aquests són els que enllacen amb webs considerades de prestigi.
L’ús de l’autenticació de l’emissor del correu és la millor garantia perquè el nostre email màrqueting tingui èxit. Els registres SPF o la signatura digital DKIM són els millors sistemes per a evitar el filtre antispam. Si fas servir alguna plataforma d’enviament massiu assegura’t que no estigui qualificada com spammer.
L’assumpte i el remitent, claus en l’obertura d’un correu
Hem de fixar-nos especialment a la resposta dels nostres destinataris. Si volem que s’obri el nostre email, la clau pot estar en l’assumpte i el remitent. Haurem de saber captar l’atenció del nostre receptor evitant les fórmules excessivament comercials.
Tenir una base de dades d’usuaris actualitzada també ens ajudarà al fet que la nostra estratègia d’email màrqueting tingui èxit. Volem que els nostres correus siguin oberts i llegits. Si per contra el nostre destinatari marca el nostre email com no desitjat podem aconseguir l’efecte contrari.
Els filtres bayesians són un mètode antispam que es basen en el comportament dels usuaris. Si marquen un email com spam és probable que comencin a generar una biblioteca de paraules que assenyalin a un correu com a tal. D’aquesta manera quan arribi un nou missatge, es realitzarà una comparació per a comprovar la probabilitat de ser spam. És a dir, és un filtre entrenat pel receptor dels emails.
L’email màrqueting requereix d’una correcta estratègia de contingut
Per això si garantim que els destinataris rebran de manera correcta el nostre email màrqueting assegurarem l’èxit. És una manera bastant eficient i requereix potser d’un treball previ bastant intens (és el normal que se sol preguntar en moltes webs sobre si es vol rebre informació d’ofertes, per exemple). D’aquesta manera aconseguirem elaborar una bona reputació com a remitent.
Recorda sempre que l’atenció dels continguts resulta clau en l’àmbit digital. Aconseguir que els nostres destinataris obrin el nostre email és la clau de l’èxit. Planificar correctament quan es realitzarà l’enviament i el seguiment del comportament dels nostres usuaris pot ser la clau.