Skip to content
eines-digitals

Eines digitals anti-coronavirus


Temps de lectura: 5′ Quina relació poden tenir el coronavirus i les eines digitals?

He tingut constància recentment que una consultora de gran reputació ha organitzat a Madrid un esdeveniment sobre com abordar l’impacte del coronavirus en les empreses. Suposo que es donaran als presents valuoses instruccions i consells sobre aspectes laborables, econòmics o fiscals. Imagino que així es podrà rebaixar al màxim els perjudicis que està provocant aquesta epidèmia. Certament, cal preparar-se per al pitjor i els consells mai sobren en situacions d’incertesa com l’actual.

L’escenari actual és molt diferent al que va succeir en el segle XIV amb la pesta bubónica. Alló matar a més 100 milions de persones i va encarir els costos laborables per la desaparició d’una gran part de la classe obrera, però la veritat és que no estem en un escenari tan apocalíptic com molts mitjans de comunicació semblen descriure. Estem en el 2020 i disposem d’eines digitals substitutòries a l’obligat contacte físic entre humans per a resoldre moltes activitats productives. Em refereixo a Internet, als dispositius mòbils i a la legió d’aplicacions informàtiques online, moltes d’elles gratuïtes o freemium, que poden aportar molt de valor a la pràctica efectiva del teletreball.

L’equip de la nostra agència digital fa servir moltes aplicacions que permeten treballar a distancia, i te’n presentem algunes a continuació.

Eines pràctiques per a la comunicació i la producció en equip

Si no podem ocupar físicament el lloc de treball, no podem viatjar ni podem assistir a fires importants, tampoc el que hem de fer és aïllar-nos sense criteri i sense sentit. Hem de mantenir els més alt possible la nostra capacitat productiva i comunicativa. Per a això, es poden utilitzar eines digitals que moltes empreses porten utilitzant fa molt temps, no només per a resistir l’impacte econòmic d’un microbi anomenat COVID-19, sinó per a augmentar la seva rendibilitat. Whatsapp està molt bé per a inputs específics, tothom ho sap i podem tenir-ho en la farmaciola de primers auxilis, però és insuficient en la gestió d’equips, professionalment parlant.

Una eina pràctica i gratuïta (gratis fins a un cert volum d’ús, com moltes aplicacions online) per a la comunicació i coordinació d’equips, és Slack. Una programació de missatgeria instantània fenomenal per a optimitzar el treball i intercanviar arxius fàcilment entre grups connectats online. És intuïtiva i molt eficient per a estar connectats constantment amb l’equip professional que ja no podem tenir al costat.

Organitzar-se en equip a distància

Si el que necessitem és un entorn per a organitzar d’inici a fi qualsevol treball i perquè quedi constància de les diferents activitats d’un projecte, podem comptar amb Meistertask. En qualsevol moment i lloc podem contribuir a la gestió de tasques d’equips, sense perdre informació ni temps.

Un paquet de programació imprescindible, dins de les eines digitals que hem de tenir a mà és el que ens ofereix Google. Cert és que hem de comptar amb un compte de correu Gmail per a treure-li tot el partit, però val la pena utilitzar les múltiples funcionalitats que ens ofereix online i gratuïtament. Podem destacar Google Hangouts, la competència d’Skipe (propietat de Microsoft), per a realitzar videoconferències múltiples, des d’equips de sobretaula. Una altra aplicació destacada és Google Drive, un lloc per a allotjar amb seguretat arxius en el núvol, que es poden compartir entre persones i equips diferents.

No hem de perdre res

Quan naveguem per Internet, sovint trobem informació que desitgem guardar, però estant en mobilitat, es fa complicat. Si ho volem compartir, encara és més difícil. Per a això, tenim l’aplicació Pocket, una programació pensada per a la gestió de llistes de lectura d’articles o continguts en Internet. Aquesta aplicació pot usar-se individualment o en equip, i serveix per a no perdre una espai web trobat a la xarxa i per a no haver-ho de que tornar a buscar.

En una reunió presencial és fàcil harmonitzar en grup l’arquitectura d’informació d’un concepte. Es pot fer mitjançant un esbós sobre paper i modificar-lo pels comentaris de les persones presents. En principi, fer un esquema amb el bolígraf és senzill, es comparteix a l’instant i es fa l’esborrall conseqüent si cal rectificar alguna cosa. Però fer això mateix a distancia, online, no és fàcil i per a això, es pot utilitzar Xmind. Una aplicació molt usada en el màrqueting digital per a la creació d’arquitectura web, però que pot utilitzar-se per a una simple organització d’un concepte o idea. Es una aplicació gratuita però en la versió de pagament, el contingut pot ser modificat per qualsevol que tingui accés a aquest arxiu, de manera instantània i online.

I per a finalitzar aquesta modesta selecció d’eines pràctiques del treball en equip, podem destacar Netvibes, un tauler online personalitzable, per a prendre el control d’aplicacions online, monitorar comentaris en la xarxa i compartir continguts en equip.

Segur que el teu coneixes més. O no?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Contacta amb nosaltres

 Envia’ns aquest formulari

 Truca’ns al 934 157 181

  Escriu-nos a info@advertis.es

  Whatsapp 677 564 120

Informació sobre política de privacitat
Responsable: ADVERTIS GLOBAL SL
Finalitats: Gestionar consultes i informar de serveis i notícies.
Legitimació: Consentiment de l'interessat.
Destinataris: No se cediran dades a tercers, excepte obligació legal o empreses prestadores de serveis.
Drets: Tens dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets. Per consultar com exercir els teus drets, si us plau prem en política de privacitat.
Més informació: Per consultar la Política de Privacitat, si us plau prem en el seu enllaç.