Lectura: 5’. Internet és un pou sense fons d’on neix constantment el màrqueting d’idees. En la xarxa poden sorgir infinitat d’idees de màrqueting digital. Per això, totes les empreses busquen idees. Idees de productes o serveis, idees de campanyes, idees d’accions promocionals… Idees originals, en definitiva. Tots necessiten idees amb les quals poder fer-se ressò en un dur mercat on molts creuen que tot s’ha inventat.
La veritat és que, amb l’aparició d’Internet, tots hem canviat l’hàbit d’esmolar el llapis per l’hàbit d’entrar a Google amb el nostre mòbil i buscar qualsevol cosa, a qualsevol lloc i en qualsevol situació. Però la instantaneïtat del moment i la facilitat d’ús del telèfon intel·ligent fa perdre de vista moltes vegades que, per a treure idees, no tan sols cal tenir la voluntat, sinó cal tenir també un mètode.
Què és la idea?
Una idea és un concepte abstracte al qual cadascun de nosaltres li pot donar una forma o significat diferent. Perquè sigui comprensible per als altres ha de tenir un sentit i un ganxo que no sempre s’aconsegueix. D’aquí, pot resultar una bona idea o una mala idea. Tot ho marca el resultat. Per això, necessitem aferrar-nos a qualsevol informació externa que avali els nostres pensaments i per això, Internet, és una peça clau. Si antigament consultàvem als nostres amics, companys, caps o afins per a contrastar idees, ara tenim múltiples recursos en la xarxa que ens poden facilitar aquest dur i incert treball.
Eines per a generar idees
Internet ofereix molts tipus d’eines digitals per a extreure idees: Eines de continguts, de tendències, de converses socials, moltes d’elles basades en la intel·ligència artificial i el big data. Per això, com podem inspirar-nos per a extreure idees de màrqueting digital? En aquest post, presentem una selecció d’eines nascudes per a l’obtenció d’idees, la creació de continguts i la detecció de tendències. Amb elles podràs desenvolupar el teu propi màrqueting d’idees.
Idees vinculades a termes de cerca: Answer The Public
Tothom cerca i la gent busca respostes. Google, en el seu afany de facilitar l’ús del seu cercador, ofereix milers d’idees i aquestes idees són recollides per Answer The Public, un lloc web dinàmic que ofereix a l’usuari milers d’idees vinculades a un terme de cerca. Aquestes idees poden ser la base dels nostres nous continguts, que interessin als nostres públics, deixant de costat intuïcions o prejudicis infructuosos.
Idees més específiques tretes dels cercadors: Also Asked
Una altra eina d’idees de màrqueting digital, a partir del treball dels cercadors, és Also Asked. En aquest cas, aquest portal utilitza dades de “La gent també ha preguntat” obtenint-se una llarga cua de termes, molt útil per a la redacció de continguts i SEO.
Si vols altres idees, pregunta coses en la xarxa: Quora
Quora és una xarxa social on els usuaris poden fer preguntes i reben respostes de la resta de la comunitat. Aquesta xarxa social permet obtenir molts feed-backs d’altres usuaris, que poden ser individus amb un alt nivell de coneixement o d’influència en la xarxa, per la qual cosa podem extreure moltes idees pràctiques en un tema que ens pugui interessar específicament.
Continguts i idees d’uns altres que marquen tendència: Buzzsumo
Aquest cercador permet al navegant submergir-se en les xarxes per a trobar continguts en format de text, gràfic o audiovisuals. A Buzzsumo també es poden identificar tendències, temes o termes clau. En realitat, els més destacat és que permet descobrir els continguts amb més difusió, generar informes de cada tema, rastrejar marques i la competència.
Com posar les idees en paper i enamorar als teus clients: Visually
Visually és una plataforma enfocada en el disseny d’infografies i la visualització de dades. Aquí poden trobar-se idees per a gràfics, vídeos o qualsevol altre tipus de format visual per a crear taules, documents i infografies pròpies.
Quins són els passos per a generar idees?
L’èxit del màrqueting d’idees se sosté en un ús intel·ligent de les eines digitals i la seva combinació. Per a això, els passos que s’han de seguir son:
Enfocar-se i realitzar una clara segmentació del públic a qui desitgem persuadir
Detectar les necessitats i els problemes del nostre públic que desitgem resoldre
Llistar propostes de valor pròpies i que puguem garbellar mitjançant una pluja d’idees, utilitzant eines de card shorting, per exemple i categoritzar conceptes.
Comptabilitzar el nombre de beneficis que pot generar la short-list de les idees
Contrastar les idees triades i testar-les amb un grup de clients seleccionats.
Quina és la diferència entre pensament i idea? No et quedis en teories!
Les empreses i els equips directius, en les seves activitats diàries de responsabilitat empresarial, transmeten els seus pensaments a les seves organitzacions, però poden estar mancats en la generació de màrqueting d’idees. Pensar sense idear és, simplement, divagar. Per això, és imprescindible utilitzar eines digitals que ajudin a tancar el cercle, entre el que significa una inquietud de millora contínua i una realitat reeixida.