Skip to content
estrategias_Internet

5 estratègies de màrqueting digital que s’adapten a la teva marca

Lectura: 5′. El màrqueting digital és una part essencial per a donar a conèixer una marca. Paradoxalment, podem trobar estratègies de màrqueting digital que no s’adapten correctament al que volem transmetre. Establir la línia de màrqueting que identifiqui marca amb el client pot ser un treball prou difícil. Actualment, amb el predomini dels mitjans digitals, aconseguir aquest objectiu pot ser més fàcil.

Existeixen diverses maneres de tenir èxit en el màrqueting digital. Les bones agències de màrqueting digital fan servir alguns trucs que s’adapten a qualsevol marca i que es basa sobretot en el comportament dels usuaris en els mitjans digitals. Si segueixes aquestes estratègies podràs comprovar el gran èxit que pots aconseguir. Recorda sempre que hauràs de realitzar les adaptacions necessàries per al teu producte. Comencem:

1.- Creació de contingut de qualitat.

Una de les claus perquè la teva marca creixi és l’inbound màrqueting. Es pot entendre com una manera subtil d’atreure clients . En els mitjans digitals, la majoria dels usuaris cerquen continguts. Si creem contingut atractiu que sigui sol·licitat i que puguem enllaçar amb el producte, aconseguirem l’èxit. La qüestió és saber quin és el contingut de qualitat que busquen els internautes.

Però s’ha d’estar atent, perquè això pot canviar. A l’actualitat, hi ha una especial tendència a consumir material en format de vídeo i s’aprecia una tendència creixent. Si els teus recursos ho permenten, això pot definir la teva estratègia en el màrqueting digital de la teva marca. La teva marca ha de presentar recursos de video si en el teu sector els clients ho demanen. Mira que fa la competencia.

2.- Activitat en xarxes socials.

Ens hem de preguntar: On ha d’aparèixer el nostre contingut? La resposta probablement serà dins les xarxes socials, perquè és allà on els usuaris del món digital et buscaran. És un canal perfecte perquè la nostra publicitat pot aparèixer de manera molt segmentada, es a dir, enfocant-nos en el públic objectiu.

I és que cada xarxa social té uns usuaris bastants determinats i específics. Tik Tok compta amb molt de públic juvenil. Instagram és una xarxa amb un lideratge indiscutible basat en la imatge, en la qual regnen els influencers, Facebook té un públic més variat, més enfocat en els continguts escrits, però cada vegada més adult. Cada xarxa te el seu tarannà i cal enfocar-ho be. El màrqueting digital te l’avantatge que pot fer interactuar als teus públics i que parlin de tu. Tu has de ser el centre de la conversa, no necessariament has de ser conversador.

3. El mòbil ja és prioritari

Els teus mitjans digitals han d’estar optimitzats. I no ens referim al fet que tinguis un correcte manteniment del teu web (que és necessari). Assegura’t que es vegi correctament en tots els dispositius. Tingues present que els mòbils són els dispositius més usats per a navegar per internet (pel damunt de l’ordinador) i si la nostra web no es visualitza correctament o no és funcional, hem de resoldre-ho preferentment.

D’altra banda, intenta innovar en aquest aspecte. Els assistents de veu intel·ligents ja son tendència en quant a l’experiència dels clients en el mitjà digital. En el màrqueting digital és fàcil quedar-se en un mitjà obsolet. Les preferències i els usos canvien molt rapidament. Si les teves estratègies de màrqueting digital s’adapten amb velocitat a les noves tendències, la teva marca es veurà molt beneficiada.

4.- El teu client és el millor missatger de la teva marca.

Encara que els mitjans digitals son cada cop més rellevants en qualsevol estratègia de difusió, també és cert que hi ha una tendencia a la humanització dels contactes comercials. Els usuaris busquen sentir-se identificat amb algun aspecte i creuran més en la teva marca si existeixen bones referències sobre ella d’altres usuaris (tots mirem la secció de comentaris dels productes que comprarem).

Aquesta estratègia de màrqueting digital requereix molta feina i seguiment. Realitzar una tasca d’atenció al client efectiva per a aconseguir comentaris positius pot ser essencial. Establir una comunicació adequada és una de les millors eines i la resposta ràpida davant qualsevol incident sol causar molt bona impressió

5.- Lluita pel posicionament als cercadors.

Ho hem deixat pel final perquè segurament ja estàs una mica fart d’escoltar-ho. No obstant això, cal dir que el posicionament als cercadors continua sent clau a qualsevol estratègia de màrqueting digital. Existeix molta oferta a internet i és fonamental aconseguir més visibilitat apareixent a les posicions preferents dels motors de cerca. Per això, sempre pensa en les teves paraules clau i com s’incluen en els teus continguts.

En el contingut escrit assegura’t que apareguin les paraules clau de manera natural (evita que sembli un telegrama) Aconsegueix l’experiència de l’usuari sigui perfecta en el teu web (sobretot si tens botiga online). Ofereix els estàndards de seguretat que Google i altres cercadors posicionen millor.

Les estratègies de màrqueting digital amaguem encara molts més conceptes. Existeixen tantes estratègies com marques, però totes acostumen a incidir en aquests punts. Recorda que l’objectiu màxim és aconseguir un major flux d’usuaris cap al nostre contingut i així poder captar més clients.

Compartició en facebook
Compartició en twitter
Compartició en linkedin
Compartició en whatsapp
Compartició en email
Explica'ns el teu projecte
Informació sobre política de privacitat
Responsable: ADVERTIS GLOBAL SL
Finalitats: Gestionar consultes i informar de serveis i notícies.
Legitimació: Consentiment de l'interessat.
Destinataris: No es cediran les dades a tercers, excepte obligació legal o empreses prestadores de serveis.
Drets: Tens dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets. Per a consultar com exercir els teus drets, sisplau clica a la política de privacitat.
Més informació: Per a consultar la Política de Privacitat, sisplau clica el seu enllaç.