Skip to content
marketing-digital-ecommerce-gran-confinamiento

Màrqueting digital i eCommerce durant el Gran Confinament

Internet, el cavall guanyador

Lectura: 7′. Si hi ha alguna cosa que ha sortit guanyadora d’aquesta situació d’incertesa econòmica, això se’n diu Internet. Els seus braços armats a l’empresa són el màrqueting digital i l’eCommerce, unes activitats que estan creixent amb molta més acceleració de la prevista en tan sols fa uns mesos. El consum d’internet ha crescut el doble del normal, les operadores aconsegueixen xifres rècord de trànsit i l’eCommerce, “devora el pastís”, tal com afirmen especialistes econòmics.

Des de fa setmanes, especialistes de tots els mitjans de comunicació es fan ressò dels canvis que bruscament han de realitzar les empreses i totes les organitzacions per a adaptar-se a tota velocitat a una nova realitat empresarial. Teletreball o videoconferència són paraules que avui adquireixen una nova dimensió.

La dificultat de continuar actuant de la mateixa forma, de manera presencial i amb contacte personal, provoca que la creació de noves oportunitats comercials sigui pràcticament impossible, tret que es canviïn els protocols d’actuació. És aquí quan, a diferència del que ocorria fa 100 anys després d’altres catàstrofes, les organitzacions, empreses, persones, consumidors i professionals, poden recórrer a Internet per a satisfer totes les seves necessitats. El Màrqueting digital i l’eCommerce s’estan convertint en les grans eines per al canvi, per al manteniment i el creixement del negoci de les empreses.

Recuperació a marxa lenta: Esperar ja no serveix

Experts de tot el món coincideixen en el convenciment que la recuperació existirà, però serà molt lenta. Tan lenta (esperem que s’equivoquin) com puguin ser el creixement de l’economia i els avanços de la medicina per a assegurar la salut dels ciutadans. Però els estats no tenen recursos infinits i la ciència ja ha avisat que les vacunes portaran temps. Un temps que no poden desaprofitar les empreses per a activar les seves relacions comercials, sense cap dilació.

Els departaments comercials i de màrqueting saben que els resultats d’una estratègia de comunicació arriben al cap de molts mesos i no hi ha temps que perdre. Si els responsables esperen a tornar a actuar de la mateixa forma, pot ser que perdin un temps preciós. A cara i creu. O be apostar de debò pel màrqueting digital i eCommerce (B2B / B2C) o be, arriscar-se a esperar i desaparèixer, quedant-se en una zona de confort amb data de caducitat . .

Un videoponent expert en economia afirmava en un seminari online fa pocs dies, arran de la crisi actual, que l’economia mundial és com un elefant. Difícil d’aturar, però difícil d’arrencar. La veritat és que totes les empreses depenen les unes de les altres. Sembla que no poden avançar sense sortir-se d’una fila índia que els deté el pas. Però cal sortir de la fila i arriscar-se. Si Internet s’accelera i l’economia s’alenteix, ja sabem on han de posar el focus les empreses.

10 raons de pes per a apostar pel màrqueting digital i la venda online

Existeixen moltes raons per les quals tota compañia ha d’impulsar un pensament lateral, integrar el màrqueting digital i l’eCommerce en tota la seva plenitud per a sobreviure i créixer en la nova realitat econòmica:

1.- Les empreses líders integraran tots els processos mitjançant Internet (Administració, recursos humans, comercial, tecnologia) i només voldran treballar amb altres empreses qui estiguin a la seva altura i tinguin Internet com un aliat, no com un problema.

2.- Internet és un canal comercial, de productes i de serveis. Entre professionals i entre empreses. Cap sector de l’economia estarà fora d’aquesta realitat. Totes poden utilitzar Internet com un canal comercial i cal pensar que la competència potser ja ho està fent.

3.- Internet és un canal de comunicació i col·laboració dins de les pròpies organitzacions, entre els seus membres. La xarxa és calidoscòpica i instantània i permet adaptar-la als interessos de cada empresa.

4.- També Internet és un canal d’expressió de les necessitats dels clients i es fa ressò de la realitat del mercat. Les empreses han d’estar atentes perquè fora d’Internet estaran sordes i mudes.

5.- Els pressupostos del departament de màrqueting i comercial són més adaptables a Internet, ja que els costos de l’activitat tradicional són superiors. Fires, esdeveniments o viatges de negocis són exemples clars. La competitivitat comença amb l’estalvi.

6.- Les competències digitals de l’equip humà només es desenvolupen si s’introdueixen en les empreses. Només es poden aconseguir afrontant-ho en el dia a dia, no tenint-lo com un projecte de futur que mai arriba.

7.- Si s’entén Internet a fons es poden crear nous mercats, nous negocis. Si s’entén superficialment, Internet només serveix per a tenir una web més bonica.

8.- Internet ho fa tot més ràpid, més àgil. Pot transformar la realitat de les empreses com mai ha succeït abans, però el màrqueting digital i l’eCommerce també necessita un temps de maduració i no pot esperar. No es fa d’un dia per a un altre.

9.- Internet és un entorn que promou el naixement de productes i serveis diàriament perquè pot adaptar-se a la imaginació de cada marca i el mercat és interminable. Estem en l’era de l’oh,sorpresa! i tu no pots ser menys que la competència.

10.- El màrqueting digital i l’eCommerce ja no son cosa del futur, és per ahir. Les empreses que no pensin així ocuparán un espai preferent al podi dels records més llunyants. L’agències digitals tenen molt a dir i els anunciants, molt a escoltar.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Contacta amb nosaltres

 Envia’ns aquest formulari

 Truca’ns al 934 157 181

  Escriu-nos a info@advertis.es

  Whatsapp 677 564 120

Informació sobre política de privacitat
Responsable: ADVERTIS GLOBAL SL
Finalitats: Gestionar consultes i informar de serveis i notícies.
Legitimació: Consentiment de l'interessat.
Destinataris: No se cediran dades a tercers, excepte obligació legal o empreses prestadores de serveis.
Drets: Tens dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets. Per consultar com exercir els teus drets, si us plau prem en política de privacitat.
Més informació: Per consultar la Política de Privacitat, si us plau prem en el seu enllaç.