Skip to content

Exemples de eCommerce de valor afegit

Res millor per a entendre la venda online entre professionals que veure uns bons exemples d’eCommerce B2B

Les vendes online de les empreses a altres empreses o professionals, l’anomenat eCommerce B2B, va créixer un 18% durant l’any 2019 i per a aquest 2020 s’espera que les xifres es disparin. Així sembla indicar les informacions que van apareixent gradualment en mitjans de comunicació especialitzats i que la nostra agència veuen confirmades pel creixent interès de molts clients en aquest tema.

Botigues online B2B de referència

El creixement de l’eCommerce B2B és imparable. El millor exercici per a entendre aquesta tendència és conèixer iniciatives d’empreses líders que són capaces de veure el futur com a pocs. Si fa pocs anys l’eCommerce B2B es va convertir en tendència, en l’actualitat s’està convertint en necessitat en molts sectors.
Per això, hem realitzat una selecció d’exemples d’eCommerce B2B a nivell internacional que donen mostres de la seva vitalitat. És una activitat d’indiscutible introducció en tots els sectors de la indústria i els serveis. La venda per Internet entre professionals, com a servei d’acostament, transparència i captació de nous mercats, s’està fent imprescindible en els últims temps per les dificultats de l’abordatge comercial dels equips venedors.
Per això, probablement, els qui no afronten correctament el repte pròximament, poden veure postergada la seva posició en el mercat a una velocitat cada vegada major. A més, la venda entre professionals pot derivar en la venda al consumidor, una tendència a l’alça que ha arribat a moltes marques. Aquesta nova realitat exigeix mecanismes perquè tota la cadena de distribució se senti còmoda i amb els seus interessos protegits.

1.eCommerce B2B Hoteleria – UNILEVER FOOD SOLUTIONS

Unilever B2B

Unilever presenta un magnífic catàleg de marques que et treu el singlot, com són Knorr, Helmann’s, Carte d’Or o Maizena, entre moltes altres. Des d’aquest portal, el fabricant fa un esforç titànic per a acostar-se als professionals del sector de la restauració, horeca, buscant la complicitat amb la seva distribució tradicional. És així perquè, lluny d’intentar arriscar els interessos dels seus clients enmagatzemistes, els ofereix un canal de venda directa. Qualsevol restaurant, bar o establiment que compri el producte ha d’imputar la venda al distribuïdor d’Unilever que desitgi. Hem seleccionat aquest portal per la seva alta qualitat UX (User Experience), la seva activitat de màrqueting promocional B2B, el seu alt valor afegit de continguts i el seu enfocament fresc, amb el mateix llenguatge d’atracció publicitària utilitzat en la comunicació de gran consum.

https://www.unileverfoodsolutions.es/

2.eCommerce B2B Laboratori i Ciència – STERLITECH

Sterlitech B2B

Aquest portal de venda tècnica respon a les necessitats de l’entorn tècnic científic ja que subministra multitud de referències destinades a l’equipament de laboratori. Ven productes per a laboratoris, filtratges i infinitat d’artefactes que la majoria de la resta dels mortals no entenem. Però destaquem d’aquest portal d’eCommerce B2B per la seva arquitectura de la informació, ben resolta, per les seves pràctiques funcions de cerca i filtratge d’informació. Presenta un canal de comunicació molt detallat i molt tècnic mitjançant el seu blog que ofereix un gran servei tècnic a la seva comunitat de clients professionals.

https://www.sterlitech.com/

3.eCommerce B2B Papereria i Embalatge – BLAKE

Blake B2B

Les possibilitats i combinacions existents en el món de la papereria són immenses. Mesures, colors, acabats donen amb una infinitat d’opcions que un bon projecte d’eCommerce ha de saber resoldre. Aquest és el cas de Blake, un fabricant de material d’oficina especialitzat en papereria i embalatge, que presenta un bon portal i que resol bé la navegació per a trobar la informació precisa. Aquest eCommerce B2B està creat amb Magento i destaca per la seva línia refinada, coherent amb la qualitat del seu producte.

https://www.blake-envelopes.com/

4.eCommerce B2B Alimentació i restauració – PRIMAR IBÉRICA

Primar Iberica B2B

Les grans cadenes de distribució compten normalment amb la col·laboració de bones empreses importadores que ofereixen una gran aportació de valor afegit al mercat de consum. Aquest és el cas de Primar Ibérica, una empresa catalana que facilita la presència de productes d’alimentació en molts canals de venda. L’espai web presenta una imatge i un detallisme molt pensats per a la venda de productes de qualitat a professionals. Una característica molt d’acord amb el posicionament de l’empresa que representa a primeres marques del món en el mercat espanyol. Aquest espai web ofereix informació valuosa al professional i un servei professional excel·lent. Un dels millors exemples d’eCommerce B2B de la nostra selecció.

https://primariberica.com/es/

5. eCommerce B2B Tecnologia de telecomunicacions – POLYCOM

Polycom B2B

Aquesta marca d’equipaments de videoconferència és líder mundial i el seu eCommerce B2B transmet un alt nivell de solvència tècnica i sofisticació. Malgrat estar dirigit cap el món professional, utilitza un llenguatge gràfic propi de la venda al consumidor. Aquest lloc s’ha desenvolupat en tecnologia Adobe Experience, ofereix una navegació molt intuïtiva, d’aspecte sobri i tecnològic. Un espai obert als comentaris dels clients i que solen ser punt de referència per als compradors millenials, una generació que concedeix especial atenció a les opinions en Internet.

https://www.poly.com/us/en

6. eCommerce B2B Material d’il·luminació – GENERAL ELECTRIC LIGHTING

General Electric Lighting B2B

General Electric posa a la disposició del mercat nord-americà i canadenc un espai web molt complert de tota la seva oferta en il·luminació. Una oferta per a empreses, instal·ladors i alhora, domèstica. Aquest lloc web destaca per oferir una ràpida cerca de producte sense descurar tot tipus d’informació, dirigida tant a nivell professional com particular. L’estratègia comercial de la marca aprofita els múltiples canals de venda online existents i evita qualsevol protagonisme directe en la venda. Per això, quan el comprador desitja adquirir els productes, la marca permet a l’usuari triar el portal on adquirir-lo i confeccionar el carret de la compra.

https://www.gelighting.com/

7. eCommerce B2B Xocolates corporatives – CHOCOMIZE

Chocomize B2B

La compra de recompenses pels empleats, que anys enrera es canalitzava a partir de grans catàlegs de gadgets i alimentació, avui segueix la tendència de l’especialització. La segmentació que permet internet i la creació de nínxols es demostra en aquest lloc, un ecommerce B2B, que també aconsegueix al consumidor, especialitzat en regals de xocolata personalitzats. De forma totalment online, es poden comprar partides de xocolata amb inscripcions i continguts diferents, posant a la disposició de l’usuari eines per a transmetre idees totalment personalitzades.

https://www.chocomize.com/

Les claus de l’èxit de l’eCommerce B2B

A diferència dels consumidors, els professionals tenen tendència a resoldre per la directa les seves necessitats de compra. Necessiten més que mai unes fàcils i satisfactòries experiències d’ús d’un espai web quan desitgen comprar online. Per això, la venda entre empreses presenta característiques molt definides i presents en tots els exemples d’eCommerce B2B que hem vist.
Quins són els punts en comú dels espais web pensats per a la relació B2B?
• Els eCommerce B2B fan servir arquitectures de la informació eficaces, van directes a la diana. Ofereixen una navegació molt clara i filtres de cerca adaptats al producte.
• Eviten les subjectivitats o reiteracions supèrflues ni floritures d’exageració publicitària, pròpies de moltes botigues online dirigides al gran públic.
• Presenten un disseny amable, però no exempt de sofisticació, dins del llenguatge propi de tipus de producte.
• Ofereixen descripcions molt detallades de la seva oferta, de les seves categories i productes.
• Obren mecanismes de contacte i intenten oferir serveis personalitzats
• Presenten processos de compra senzills i adaptats a les estratègies de cada fabricant o distribuïdor per a no lesionar interessos de tercers.
• Estan preparats per a oferir ofertes i descomptes, així com tarifes personalitzades als clients registrats.

En definitiva, iniciar un projecte d’eCommerce requereix un alt nivell d’experiència i sempre surt a compte comptar amb professionals, com és l’equp d’Advertis. Al cap i a la fi, es tracta d’obrir un nou canal comercial i només val la pena si ofereix beneficis.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Contacta amb nosaltres

 Envia’ns aquest formulari

 Truca’ns al 934 157 181

  Escriu-nos a info@advertis.es

  Whatsapp 677 564 120

Informació sobre política de privacitat
Responsable: ADVERTIS GLOBAL SL
Finalitats: Gestionar consultes i informar de serveis i notícies.
Legitimació: Consentiment de l'interessat.
Destinataris: No se cediran dades a tercers, excepte obligació legal o empreses prestadores de serveis.
Drets: Tens dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets. Per consultar com exercir els teus drets, si us plau prem en política de privacitat.
Més informació: Per consultar la Política de Privacitat, si us plau prem en el seu enllaç.