Vaig visitar una empresa industrial i comercial del sector del textil que volia vendre online els seus productes. Em van fer passar per l’entrada del magatzem i vaig percebre una crisi de cavall. No era el primer cop. De fet, ja fa anys que ho vaig veient. Els prestatges plens de producte però els passadissos eren tots mig a les fosques. L’estalvi era evident. Silenci. Després de caminar molts metres, només vaig veure una persona treballant, la persona que m’acompanyava a les oficies.
La responsable em va dir que en temes digitals i eCommerce “ estic verda” i vaig pensar en la relació que existia entre la crisi, i la manca de preparació de molts professionals.
Em va passar pel cap la imatge d’aquest retol penjat en un local comercial cèntric de la ciutat de Barcelona, a la mateixa Diagonal a prop de la Via Augusta. Anunciava el tancament de la botiga i deia així: “ Ens hem cansat d’esperar la reactivació de l’economia”. Qualsevol bon empresari sap que no ha d’esperar, que cal actuar, d’avançar-se, i fer proposicions de valor afegit que enriqueixin la nostra economia, i la de les butxaques de tothom, no només de l’emprenedor.
Avui ja no hi ha prou amb fabricar o vendre productes de qualitat o obrir una botiga en un lloc centric, per on hi passa molta gent, cal fer una proposició de valor afegit que entengui el mercat, que vengui els productes al preu que espera la gent o que ofereixi quelcom que ho faci especial.
Per això, el coneixement del mon digital, en un moment de transformació accelerat d’avui, no es optatiu, es imprescindible. Tots i cadascun de nosaltres no ha d’esperar res, ha d’aportar alguna cosa nova en funció dels seus principis,c oneixaments o gustos si vol que canviï, la economia o més enllà encara, que canviï el nostre mon.
Com deia Ghandi, “Sigues tu el canvi que tu vulguis veure en el mon”. El dia que la majoria de les persones, els professionals i les empreses ho tinguem assumit, la crisi serà Historia.